Annons:
Etikettbehandling
Läst 4333 ggr
[KEEL]
5/8/15, 11:32 PM

Kontakter inom vården

Ni som har haft kontakt med vården om mental ohälsa. Tex. vårdcentralen, vuxenpsyk, BUP, psykakuten etc.? Hur tycker ni att det har varit? Har ni haft bra läkare, sjuksköterskor, psykologer?

Just nu utreds jag av Tina-motagningen och tycker verkligen jag har fått en riktigt bra läkare.  Mina tidigare erfarenheter är blandade. På BUP har jag haft allt från dåliga läkare som har skrikit på mig och arga sjuksköterskor till riktigt bra psykologer och läkare som har hjälpt mig något otroligt. På BUP-akuten har jag alltid fått bra bemötanden. Vårdcentralen var helt kassa och visste ingenting. UMO visste ingenting och kunde inte hjälpa mig på något sett. Humlan har jag blandade erfarenheter ifrån men mestadels bra. 

Skulle vara kul att höra.

Annons:
redsteinedrose
5/9/15, 12:16 PM
#1

Jag har själv gott på bup i 8 år, jag har alltid blivit bra bemött. jag gick på bup i Norrköping. så jag anser såklart att dom är bäst :3 Min psykolog var as frän han hade tatueringar, var flintis och vi kunde skoja med varandra och när jag slutade där bjöd han mig och min mamma på revbensspjäll. Alla han har haft som slutar hos honom får fråga efter vad som helst dom vill göra sista träffen ^^ jag gick på bup sedan 8år - 16år.

Allt oviktigt
5/10/15, 7:55 PM
#2

Har träffat på både bra och dåligt folk inom psykiatrin

Upp till toppen
Annons: