Annons:
Etiketterdepressionångest
Läst 2202 ggr
vaniljkaka
2015-05-26 20:41

Jag VILL ha benzo

Fan fan faaan vad trött jag är på mitt mående. 
Alltid är jag rädd,spänd,hjärtklappning,varm,svettig med massa ångest. Känns alltid som att människor tittar på mig och granskar mig. Skitjobbigt att vara ute.
Varför får jag inte benzo? fick sobril 5 mg en gång, men var tvungen att ta rätt många för att få ngn verkan… så tog slut snabbt. 
Psykiatrin är sjukt seg … får ingen hjälp, står bara på np utredning. Dom säger alltid att dom ska höra av sig… men det gör dom ej.

Annons:
Geru
2015-05-27 12:01
#1

Nyckeln till mående är inte medicin, även om medicin kan hjälpa en att komma dit man vill komma.

Benzo är farligt. Därför är dom väldigt måna med vilka som får det och inte. 

Jag vet inte om du har haft beroende problematik eller liknande förut, annars är det ju en faktor som spelar in.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Aleya
2015-05-30 20:49
#2

Du har skrivit om detta med benzo förr. Det kanske faktiskt är så att läkarna vägrar skriva ut för att du sitter och tjatar om det, dom kanske t o m satt varning på dig som missbrukare.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

peculiar
2015-06-23 11:39
#3

När du väl fått din benzo och förstår att den slutar fungera efter ett tag, att man behöver ha mer och starkare preparat. Att benzo snarare genererar MER ångest när effekten avtar… Ja, då kommer du ångra dig. Dessutom är jag rätt säker på att de inte skriver ut när man ber om det. Får du någon antidepressiv eller annan ångestdämpade? Finns ju även mediciner som lyrica som man tar regelbundet som ska dämpa ångest.

Upp till toppen
Annons: