Annons:
Etikettakuta-situationer
Läst 1955 ggr
Skrikan
2015-06-18 10:33

Jag orkar snart inte mer

Jag har sökt hjälp så länge. Nu för några veckor sedan fick jag komma till en psykolog. Jag har hela tiden hamnat mellan stolarna och kommer ingen vart. Jag har behövt hjälp för väldigt länge sedan men kommer ingen stans. Jag var på psykakuten i november, och har först nu fått komma till en psykolog.

Jag väntar också på adhd-utredning men nekas på grund av min stress, ångest och depression. Trots att allt bara blir värre och värre hela tiden. Och jag försöker hela tiden hålla mig ovanför ytan. Kämpar som bara den. Jag orkar snart inte mer.

Och nu jag känner mig helt knäpp. Jag behövde boka om min tid hos psykologen den här veckan och fick en ny tid idag. Så kom jag dit och sköterskan ser mig inte i systemet, och efter lite samtal med folk på vårdcentralen säger hon att jag ska gå och knacka på hos psykologen. Och han förstår inte varför jag är där. Jag pratade ju med honom i telefon, och han sa att jag kunde komma idag. Och nu är det som helst bortblåst. Nu hade han en annan patient på den tiden, och sa att det var en eventuell tid och att han inte hade bokat in mig definitiv. Men jag är så säker på att han aldrig sa så. Jag känner mig så jävla knäpp.

Inte nog med det. Hela mitt liv faller i bitar just nu. Jag har ingen anställning, så jag vet inte hur jag ska klara mig ekonomiskt. Jag är student och jag tror inte jag får nån hjälp. Jag vet inte ens om jag har en studieplats i höst. Jag tror inte jag orkar studera i höst. Jag tror inte jag orkar jobba. Jag är inskriven på arbetsförmedlingen och skulle haft möte där idag men struntade i det för att jag skulle gå till psykologen… Jag vet inte om jag har gjort nåt jättedumt genom att inte gå på det mötet. Jag behöver ett jobb, har sökt så mycket men får inget.

Jag känner mig helt knäpp.

För några veckor sen dog en person i min närhet. Allt brister nu. Jag förstår inte. Jag känner mig knäpp. Tror att det är jag som inbillat mig att jag ska på samtal med psykologen nu. Men jag är så säker på vad han sa. Jag är så säker på att han sa att jag var inbokad idag. Jag förstår inte, och jag orkar inte. Jag vet inte ens om jag vill ha hjälp med nåt. Jag måste bara få ur mig allt. Jag vet inte vad jag ska ta mig till.

Annons:
Bill&Bull
2015-06-19 12:37
#1

Har du ingen i din närhet som kan hjälpa dig? Familj, vänner? Jag tycker det låter som du inte är ok för att jobba, du behöver få hjälp med ditt mående. Tycker du borde prata med en läkare, äter du nån medicin? Du är inte knäpp, kan kännas så när man mår psykiskt dåligt och allt snurrar runt i huvudet.

||My Love For Animals Is Immortal||

Geru
2015-06-20 12:30
#2

Kontakta soc. Kontakta läkare. Bli sjukskriven.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Upp till toppen
Annons: