Annons:
Etikettbipolär-sjukdom
Läst 1470 ggr
perdidit
7/18/15, 2:53 AM

Vad ska jag ta mig till?

Hej! Jag har bipolär sjukdom och adhd.jag vill inte gå in på för mycket nu (kommer utesluta en hel del) men jag har mått dåligt sen barnsben av många olika anledningar,jag har gjort mycket dåliga saker men oftast "omedvetet".jag fick min första (som läkarna kallar det) stresspsykos när jag var 12 år och har haft det från och till när jag blivit stressad,upprörd,djup depression,ångest,ilska osv.fick båda mina diagnoser när jag var 15-16 år och det kändes som en lättnad att man vet vad det är så man kan börja jobba på det men jag har fått så många mediciner genom åren,varit på psyket så många gånger för att få hjälp..hela kittet.men inget har hjälpt under snart 10 års tid. Har dom inom psykiatrin legat på latsidan och inte velat göra en 100% koll på mig,har dom gjort allt dom kunnat eller är det bara jag som håller på att bli galen? Jag har börjat att undvika dom för att dom bara ger mig mediciner som jag haft innan (som inte alls fungerade som dom skulle) och inte erbjuder mig att kunna gå på riktig samtalsterapi samtalsterapi.jag vill verkligen inte vara sån jag ibland blir.jag är egentligen ingen som vill såra någon eller värre men det är som att jag inte kan kontrollera mig själv utan att jag är fast i min kropp i vissa tillfällen och tvingas se vad jag gör mot andra utan att kunna stoppa det! Det jag undrar är,vad ska jag göra?vad kan jag göra?hur ska jag kunna övertyga psykiatrin att jag är orolig och vill att dom gör ennu en undersökning?finns möjligheten att jag kan göra något åt det själv? Jag vet verkligen inte vad jag ska ta mig till…

Annons:
VildaVittra
7/18/15, 3:11 AM
#1

Har du funderat på att gå privat istället? För den "vanliga" psykiatrin består just av att man ska ta piller och sedan vara tyst. Många privata kliniker är anslutna till FK och då gäller högkostnadsskyddet.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Upp till toppen
Annons: