Annons:
Etikettbehandling
Läst 3360 ggr
[exotic]
2015-07-28 20:09

Naturläkemedel

Någon här som verkligen fått hjälp vid panikångest och depressioner med naturläkemedel? Berätta gärna vilka sorter mm.

Annons:
Jvive
2015-07-29 20:15
#1

Jag testade Saframyl (saffranstabletter). Det fungerade tyvärr inte. Fast jag kanske är för deppig för att de ska funka. Har tidigare testat Rosenrot när jag varit mindre deppig och då har det funkat bra.

Jvive
2015-07-29 20:17
#2

Passionsblomma ska vara bra vid ångest har jag hört. Finns i teet Kvällsro av märket Friggs.

[Silverräv69]
2015-07-30 09:04
#3

Kamomill och pepparmynta, båda lugnande och kamomill är inflammationshämmande.
Låt de dra ca 5-7 minuter i sjudande vatten, så släpper de ifrån sig alla bra ämnen.
Smaksätt med lite ekologisk honung så blir teet perfekt.

Vid en riktigt dålig dag kan jag ta 3 koppar och jag upplever det som att det hjälper, men även om det är placebo så mår jag iaf bättre

Maria
2015-07-30 09:30
#4

Johannesört är väl det medel som har testats bäst men man ska ha i åtanke att inte äta det med andra mediciner eller tala med sin läkare i alla fall då det kan påverka ex. P-pillers verkan.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annielle
2016-02-09 20:08
#5

För mig hade Johannesört effekt på både ångest och depression, men tyvärr gör det att man inte tål solen och det problemet har jag redan, så det gick tyvärr inte att äta under sommarhalvåret för mig 😕

Pratade med en kvinna i dag som ätit Safframyl ett tag och på henne fungerade det jättebra mot depression (vet ej om hon har ångest som hon blev hjälpt av med detta, men ska fråga nästa gång jag träffar henne)

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Upp till toppen
Annons: