Annons:
Etiketterdepressionångest
Läst 3110 ggr
random321
9/12/15, 11:20 PM

Aneroxia & Depression

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hej för 2 månader sen var jag inlagd pga stark depression o svår panikångest. tog tabletter, skärde mig, drog mig i håret, skrek, humörsvängningar, rev mig, fula ord, brydde mig inte om skolan, självmordstankar, bråkade med hela skolan, problem med lärarna, skolkade. är frisk enligt läkarna nu men går fortfarande till bup. är 14 år 1,43 cm lång & väger 41 kg och känner mig så tjock. min arm är det jag hatar se varje dag för den är så stor. Har gått upp 1 kg och började gråta o mådde så illa fick hjärtklappning o allt. har funderat på svälta, vill ha aneroxia för dom är så smala o fina. sen är det min pappa… förlorade han när jag var 3 år. han är i fängelset för misshandel Snatteri mordförsök & droger. sist jag såg han var när jag var 9. min mamma var deprimerad när jag var 5-8 år gammal och hon misshandlade mig men hon är frisk nu. börjar må dåligt för tycker jag är tjock och att jag tänker mycket på min pappa. mår så dålig när jag ser mig i spegeln, vill bara gråta o dö för är så himla tjock.. visar er en bild på min arm nu. kolla vad helt missbildad den är.

gheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej

Annons:
Flee
9/12/15, 11:23 PM
#1

Anorexia är en grav psykiatrisk sjukdom, det är fruktansvärt att du säger att de är "smala och fina"

Aleya
9/12/15, 11:28 PM
#2

Din arm ser helt normal ut. Jag tycker du ska prata med någon vuxen på skolan och få hjälp. Eller få hjälp att komma vidare om dom inte kan hjälpa dig.

Du ska inte behöva slösa din ungdom på att må skit och önska att du var "smal och fin som dom med anorexi".

Hjälp finns att få. Och jag hoppas att du finner den.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

RobinEH
9/12/15, 11:35 PM
#3

Det är tråkigt att du mår som du mår men att må dåligt efter vad du gått igenom under unga år är förståeligt. Går du på BUP så verkar dina läkare inte ha friskförklarat dig. Man blir ju inte frisk bara för att man kommer ut från avdelning, de tar bara hand om det akuta tillståndet. Men är du lika ärlig mot dina läkare som du är här?

Hur kommer det sig att du vill se ut likt personer med Anorexia Nervosa? Tycker du verkligen att sådan kroppsform är "fin" eller handlar det om att de på ett sätt har kontroll över sina kroppar? Eller ser du det möjligtvis som ett sätt att straffa sig själv?

Jag ser bilden på din arm, på vilket sätt tycker du att den är missbildad? På min sida av skärmen ser din arm helt normal ut.

#1 Jag tycker att det är bra att hon är ärlig med vad hon tycker då det har mycket att göra med hennes besvär. Må vara fruktansvärt för dig, men vad hjälper det henne?

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

random321
9/12/15, 11:55 PM
#4

Jag är inte lika ärlig som här nej.. Vågar verkligen inte prata om det med dom. Asså ni förstår inte hur illa jag mår av att se min kropp. Har bara en till fråga dom med aneroxia dom är ju smala men.. hur kan dom gå ner så snabbt?

gheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej

Honestyisdead
9/12/15, 11:55 PM
#5

Du är inte tjock. Däremot behöver du få hjälp.

random321
9/12/15, 11:56 PM
#6

och nu vill jag inte skära mig själv. nu vill jag skada andra..

gheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej

Annons:
Aleya
9/12/15, 11:58 PM
#7

#4 jag tror knappast någon kommer att ge tips hur du ska kunna svälta dig själv.

För din egna skull så bör du söka hjälp. Om inte annat så be en kompis följa med och prata för dig.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

random321
9/13/15, 12:17 AM
#8

Är det enkelt att få aneroxia?

gheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej

RobinEH
9/13/15, 12:25 AM
#9

Hur förväntar du dig att få hjälp om du inte är ärlig mot dem som har till jobb att hjälpa dig? Är det någon du behöver vara öppen mot så är det dem.

Sedan är Anorexia Nervosa inte någon förkylning man får helt plötsligt. Det handlar om en rad symptom. Undervikt enligt BMI, rädsla för att öka i vikt eller bli tjock och störd kroppsuppfattning m.m.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

Aleya
9/13/15, 12:28 AM
#10

Jag hoppas verkligen inte du får svar på den nya tråden du startade på ätstörningar.

Jag tycker du borde ringa till psykakuten om du känner att du vill börja skada andra.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

random321
9/13/15, 1:32 AM
#11

varför psykakuten just?

gheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej

Honestyisdead
9/13/15, 4:30 AM
#12

#11 Eftersom det inte är normalt att vilja skada andra eller att önska att man var sjuk.

random321
9/13/15, 9:37 PM
#13

vad kommer psykakuten göra + vad är skillnaden mellan psykakuten o bup? asså jag vill verkligen få aneroxia och innan skada jag mig själv men. nu har jag verkligen lust att ba få någon yngre än mig att blöda o gråta för det kommer kännas bra..

gheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej

Annons:
Aleya
9/13/15, 9:46 PM
#14

#13 det finns nog akutpsyk för dom som är yngre, för du mår inte bra i psyket. Dom kommer ta hand om dig på en gång. Vad dom mer kommer göra kan inte jag svara på. Det får läkare ta hand om.
Anorexi är att skada sig själv, så oavsett hur du gör så kommer du bli skadad.

Och nej, du ska inte skada någon som är yngre. Du ska söka hjälp!

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

random321
9/13/15, 11:55 PM
#15

kommer dom låsa in mig

gheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej

Honestyisdead
9/14/15, 12:28 AM
#16

#15 Det vet inte vi. Söker du inte hjälp så lär du hamna i fängelse om du gör det du vill.

Ellismakaroner
9/15/15, 9:40 PM
#17

#4 Du måste vara ärlig mot dina läkare, för annars vet de inte vad som är fel och då kan de inte hjälpa dig med det du behöver. Jag antar att du vill sluta må dåligt? Då måste du hjälpa dem förstå dig, så att de kan hjälpa dig ordentligt.

Ps. Din arm ser ju helt normal och fin ut.


random321
9/16/15, 10:24 PM
#18

Jag är inte sjuk. Jag ska börja träna extremt och äta 1 gång om dagen. nu i skolan börjar jag bli överdrivet arg också. börjar fälla ner stolar o kasta saker o skrika.

gheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej

Aleya
9/17/15, 5:45 AM
#19

#18 dina tankar är då inte vidare friska. Sen har du börjat bli utåtagerande. Du behöver hjälp

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Honestyisdead
9/17/15, 1:24 PM
#20

#18 Du är allt annat än frisk.

Annons:
Upp till toppen
Annons: