Annons:
Etiketterdepressionångest
Läst 2922 ggr
Mixa20
9/13/15, 8:59 PM

Ångest

Plötsligt mår jag bara så dåligt. De drar och pirrar i kroppen. Hela kroppen känns rastlös och jag åker berg och dalbana i känslorna. Nära till gråt hela tiden. Andas djupt emellanåt.Känner mig nedstämd. Vad ska jag göra? Tips mottages med öppna armar!

Annons:
Ellismakaroner
9/15/15, 9:43 PM
#1

Vad vill du själv göra? Det finns en massa olika tips på knep för att distrahera och hantera ångest, om du söker runt här på sidan! Om du tror det finns någon djupare orsak till ångesten skulle jag söka hjälp, terapi? Kram!


[Silverräv69]
9/17/15, 2:09 PM
#2

Du har startat en adrenalinprocess i kroppen och din kropp är redo att fly..därav rastlösheten och ångesten. Din kropp och sinne går på högvarv och är överkänslig för intryck.

Du ska distrahera dig med något trevligt eller bara resa dig, gå ifrån till ett lugnt ställe och skaka av dig känslan, verkligen skaka armar, ben, hoppa lite. =D Kan se rätt kul ut, men det ger kroppen utlopp för lite av stressen och distraherar dig.

Andas är väldigt viktigt och det räcker inte med några andetag, det ska vara medvetet och jämt en lång stund. Andas i en "kub", se kuben framför dig andas in och håll andetagen lika länge, sedan andras ut och håll lika länge, innan nästa andetag.

Om du får dehär känslorna ofta, kan de till slut leda till panikattacker. Men du har all möjlighet att känna igen tecknen redan nu och lära dig att stoppa dem.

[Dreadlordylord]
9/18/15, 10:36 PM
#3

Skriv ner dina tankar, skriv ner så mycket du bara kan, det är ett sätt att hantera sin ångest på, annars så kan du försöka rita/måla din ångest, försöka få en bild på hur just din ångest ser ut.
Annars så kan du prata med någon du verkligen litar på, någon du kan vara öppen för, det tror jag är viktigt för att bli kvitt sin ångest!

Du är inte ensam.

Denna kommentar har tagits bort.
Mixa20
11/22/15, 7:49 PM
#5

Tack alla fina för era tips och att ni bryr er! Har dessa ångestkänslorna när jag blir ledsen och känner saknad. Jag ska prova era tips! Tack!!

Upp till toppen
Annons: