Annons:
Etiketterdepressionångest
Läst 1065 ggr
Intefulltnormal
2015-09-27 13:36

Skillnad i vikt av fluoxetin?

Hej jag ska börja ta fluoxetin (anti depressiva) och har hört vissa som gick ner i vikt av det och andra som gick upp i vikt. Jag är 14 år, 173 lång o väger 60 kg, kommer jag gå upp eller ner i vikt, eller kommer jag stanna på 60 kg? Vill vara lite beredd på vad som kan hända med mig innan jag börjar ta det. Och om det är någon som har tagit fluoxetin, har det fungerat för er och har det hänt något annat med er, både psykiskt och fysiskt?

Annons:
Fridaaaa
2015-09-27 13:38
#1

Omöjligt att svara på.
Min sambo åt dem förr och han varken ökade eller minskade av dem.

Sedan är du bara 14 år så du kommer ju att utvecklas i kroppen och därmed troligtvis öka i vikt,vilket ju är naturligt.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Intefulltnormal
2015-09-27 13:41
#2

#1 Okej vet du om de fungerade för honom eller om han fick nåra andra problem?

Fridaaaa
2015-09-27 13:43
#3

#2 Frågade han nu, han hade inga problem. 
Han mådde sämre första 1-2 veckorna men sedan blev det bra. Det är naturligt bieffekt.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Zadeira
2015-10-03 19:46
#4

Fluoxetin är ett viktneutralt ssri-preparat och själva användandet av medicinen ska inte påverka din vikt. Givetvis så kan det påverka ditt mående vilket även kan förändra din kosthållning, men om du äter som du ska så ska inte medicinering med fluoxetin påverka vikten.

Annielle
2015-10-10 22:41
#5

Jag gick ner i vikt av den, men det berodde säkert på att den förbättrade mina ätstörningar så att jag slapp att vråläta en massa som jag gjorde innan den.

Jag har inte hört om någon som gått upp i vikt av den i allafall.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

oddahviing
2015-10-10 23:07
#6

Det har nog inte speciellt mycket att göra med just medicinen om du går upp eller ner, snarare effekten den ger om du känner dig hungrigare eller mättare etc.

'-Headlights on the highway-'

Annons:
Upp till toppen
Annons: