Annons:
Etiketterpersonlighetsstörningarborderline
Läst 1010 ggr
[KittKatt]
9/27/15, 1:54 PM

Hjälp?

Min sambo har under sitt liv mått dåligt till och från med vad han upplevt som en vanlig depression. Nu på senare tid har han mått sämre. Han kan helt plötsligt må hur dåligt som helst och tro att jag hatar honog och att jag inte vill vara med honom, vad jag än säger spelar ingen roll. Han tror att allt jag säger är lögner och han vill ta sitt liv. Detta brukar gå över hyfsat fort men han säger efteråt att han under dessa händelser inte vet vad som är verkligt och inte, eller att det han tror gällande att jag verkligen hatar honom osv verkligen är det enda sanna. Han har självinsikt under all av den andra tiden som han inte är såhär och förstår att han har något fel men han är rädd för att gå till läkaren fast jag tjatar. Även efter dessa händelser kan han fortfarande säga att den enda utvägen att han inte ska må såhär dåligt är att ta sitt liv. Vad är detta? Depression med Psykos? Vanföreställningar? Vad räknas ens in i de kategorierna?

Annons:
GrimCamel
9/27/15, 3:56 PM
#1

Han behöver gå till en psykolog som kan skriva ut ett preparat till honom. Med ångest och depression kan man få känslor att ingen älskar en men jag tror nog att det låter som om det ligger någonting mer bakom detta som en proffisionell skulle kunna prata med honom om. Vad jag anser så när man har dödstankar/självmordstankar är det ganska så akut

Maria
9/29/15, 10:44 AM
#2

#1 En psykolog kan inte skriva ut några mediciner. En psykolog är ingen läkare.

Jag tror att din sambo ändå måste ta steget fullt ut och söka professionell hjälp. Kan ni inte tillsammans söka vård. Att du är med honom i början. Han ska inte behöva må så dåligt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Manutar
9/29/15, 10:59 AM
#3

Hej! Vilken jobbig situation ni är i. Han behöver absolut professionell hjälp, det låter somatt deppressionen, eller vad det nu är, har gått väldigt långt. Han behöver inte må så dåligt, det finns hjälp att få! Men tyvärr kan man inte tvinga nån att ta emot den. Jag skulle råda dig att åtminstone söka hjälp själv, någon professionell att diskutera med. För du måste ju må jättedåligt av situationen själv?

Upp till toppen
Annons: