Annons:
Etiketterdepressionångest
Läst 4860 ggr
AnonymBert
10/22/15, 5:22 AM

Vill lätta hjärtat

I wish i could wake up and care,

Wake up from this nightmare.

I wish i could smile,

For a long while.

I wish i could be happy,

Without constently feeling crappy.

About all my mistakes,

Stop crying lakes.

I'm living behind a mask,

It's hell of a task.

To keep hiding this,

Constantly feeling like piss.

Because i'm broken inside,

All i want to do is hide..

Cause' i'm crashing, burning.

Going threw all this shit, without learning.

Without learning a single thing,

So someone please, carry me under your wing.

So someone, please.

Help me feel at ease.

Help me get threw this dark time,

Help me bite threw the lime.

I'm living behind a mask,

It's hell of a task.

To keep hiding this,

Constantly feeling like piss.

Because i'm broken inside,

All i want to do is hide..

After all thise years of feeling this way,

I'm the one who have to pay.

Pay for my pain,

Blood pumping faster in my vain.

Because, each time i breath,

My body produces heat.

To keep me warm,

But for me it's an alarm.

Because, my body is cold.

My heart filled with mold.

My eyes looking around,

Feeling scared from any sound.
 

I'm living behind a mask,

It's hell of a task.

To keep hiding this,

Constantly feeling like piss.

Because i'm broken inside,

All i want to do is hide..

Suffering from Borderline,

All i can do is whine.

Suffering from PTSD,

Suffering from ADHD.

Suffering from all thise and more,

I'm fucked up down to the core.

Annons:
AnonymBert
10/25/15, 5:43 PM
#1

I'm sitting here agian,
tears steaming down my face.
Feeling so sick of this place.
Just want to scream,
Make everybody understand on the other team.
But i'll tell you this,
Ignorance is bliss.

I'm living like i'm dead,
Can't get thise thoughts out of my head.
I'm going insane,
By being my own bane.
It feels like i'm falling,
only way forward is by crawling.

I just can't explain the fear in my voice,
How someone did this to me by choice.
How someone put me here,
Letting me get worse by fear.
Letting me turn into a nightmare,
For me to scare.
You out of speaking to me,
For you to even see.
My eyes filled with hate,
By now you might understand that it's too late.

I'm living like i'm dead,
Can't get thise thoughts out of my head.
I'm going insane,
By being my own bane.
Cause' it feels like i'm falling,
only way forward is by crawling.

You see people fucked up everyday,
But you're not the one who has to pay.
You're the one thinking you're doing us a favor,
Giving us a better behaviour.
But trust me, you only see what you want to see.
 But hey, you're the one who always say.
That it'll get better, so i guess i'll just write my suicide letter.
Put a gun to my head, and press the trigger *Bang* i'm dead.

Ebolaa
10/27/15, 4:49 PM
#2

Väldigt djupa texter, har du skapat dem själv?  :) Texterna är väldigt vackra, även om de är väldigt melankoliska så säger de i alla fall väldigt mycket om hur du mår och vad för tankar som försiggår innanför ditt huvud..

Fortsätt skriv, och fortsätt dela med dig. Det är nog en del som känner igen sig..

Hang in there :) <3

Bättre att tända ett ljus än att förbanna mörkret.

AnonymBert
10/28/15, 11:09 PM
#3

Tack! Ja faktiskt. Det är något som hjälper mig otroligt mycket. För det mesta att förklara hur jag mår, då jag är sjukt dåligt på det. Har funderat på att börja rapa.

Ska försöka! :)

Tack<3 Idag känns som en start på ett nytt liv.. Min hund, Otis har äntligen fått flytta till mitt behandlingshem. :D

Ebolaa
10/29/15, 11:05 AM
#4

ÅÅh, äntligen, och vad fantastiskt!! Bättre sent än aldrig får man väl också säga, hihi ^_^ Så behandlingshemmet gav med sig eller hur lyckades du ?

Ja, rap är awesome! Ett kul sätt att hålla på leka med ord också, de sköna beatsen som får en i stämning ! Du är faktiskt begåvad när det kommer till att förmedla dina känslor genom ord, så du ska fortsätta med det :) 

När det kommer till hip hop så har jag faktiskt ett "favoritband" som har hängt med sendan jag var 15 år, det är  Cunninlynguists. Albumena jag lyssnat på mest är "A Piece of Strange" och "Oneirology", men alla deras album är bra, de kör helt olika stilar i dem. De är ett sånt fantastiskt nice band ;)

Bättre att tända ett ljus än att förbanna mörkret.

AnonymBert
10/29/15, 8:46 PM
#5

Ja! Är så överlycklig, känner mig hel igen. Kan man typ säga, dom märkte hur dåligt jag mådde, slutade ju skada mig själv på 5 månader. Men började igen, slutade gå ur rummet, slutade prata med folk. Så dom gav med sig. Och nu är jag "gamla" jag. Lycklig, pratglad och så. c:

Tror jag ska göra en låtbok eller något. Haha!

Har aldrig hört talas om dom, ska lyssna lite! Själv älskar jag "Sofijah" Finns massor av hennes låtar på YouTube. Hon är grym!

Ebolaa
10/29/15, 10:51 PM
#6

Aha! Det är ju verkligen "på tiden" att de släppte lite på sina regler :) Det är också kul att höra att du äntligen får lite medvind och att något går vägen någon gång, du har verkligen gått igenom ett lindande. En väldigt stark person är du i varje fall, och starkare kommer du att bli !!

Ja, hoppas du gillar dem! Ska kolla in Sofijah också, lyssnar själv på mycket hiphop och har inte hört henne förut tror jag… 

Ta hand om dig och din lille hundvän nu, vi hörs!

Kram ciao!

Bättre att tända ett ljus än att förbanna mörkret.

Annons:
AnonymBert
10/29/15, 11:16 PM
#7

Jo, tycker också det! Tydligen hade ingen någonsin fått ha djur här förut, först fick jag ha mina hamstrar, och nu Otis! c: Jo, har inte haft en lätt liv, men det känns som vinden äntligen vänder. Jag slipper skolan (Då jag gått ur den) jag slipper bli kallad namn av mina föräldrar, jag slipper bli bortglömd, alltid hamna i mitten av alla bråk.. Ja. Nu är det över. Nu känns det som om jag står på två fötter och inte kryper i öknen efter vatten.

Dom är faktiskt väldigt bra! :D
Hon rappade, men nu är hon 22 eller 23 och lever ett bra liv. (Hennes texter är väldigt djupa. )

Kram! Och tack för allt stöd jag fått av dig genom denna tid. <3 Kommer aldrig glömma det!

Ebolaa
10/30/15, 7:22 AM
#8

Vad fint att du kan se allt det positiva som skett och värderar det. När det gäller lidande så finns det alltid en vändning, det handlar om att stå ut och finna vägar som kan göra det lite lättare under tiden. Men lidande är något man måste gå igenom under livet, sen finns det ju grader av det förstås, och du har gått igenom riktigt svåra saker. Så det är inte konstigt att det är svårt att se "ljuset" i tunneln, eller att någonting kan förändras till det bättre, när man är i det men det kommer alltid bättre tider :)

What doesn´t kill you makes you stronger ! Det är verkligen sant, och du är ett bevis på det ;) Jag har också mått väldigt dåligt under vissa perioder av mitt liv, och jag har känt igen mig i vissa av dina inlägg. Så det har varit en självklarhet att finnas där för dig på något sätt! Tack !

Sofijah hade riktigt bra texter, synd at hon inte fortsatte utvecklas på området! 

Ha det :)

Bättre att tända ett ljus än att förbanna mörkret.

AnonymBert
11/2/15, 8:52 PM
#9

Ja. Är verkligen lycklig nu. Visst, det är fortfarande tufft, och jag har mardrömmar, panikattacker och sånt. Men det känns inte längre som om jag är själv i det här, när jag vaknar i tårar så är min hund där för att trösta mig. Och ja, han får mig att kliva upp på morgonen, gå och lägga mig på kvällen. Ger mig något att göra på dagarna.
Men klart är det inte bara hunden som hjälpt mig, äntligen har jag fått en bra (Doktor? Sköterska?) som faktiskt lyssnar på mig när det gäller medicin, har bytt medicin och höjt dosen nu efter ett tag och allt känns mer hanterbart. Det går att tänka igenom saker. Klart finns det dagar som det är jobbigare, typ som idag. Men jag är fortfarande lycklig. Och jag har börjat tänka på min framtid, hur jag ska göra med skolan och så.

Ja, hon hade verkligen det! Läste på hennes blogg att hon ville få bort alla hennes låtar från internet. :/

Ebolaa
11/3/15, 9:47 AM
#10

Verkligen fantastiskt att höra. Skönt att du också funnit någon professionell som du känner att förstår dig och dina behov, det är viktigt att någon lyssnar på en. Det låter som att du äntligen funnit någon väg som fungerar, och det är klart att man som människa ibland har riktiga skitdagar eller upplever motgångar, men man får försöka att tänka att det går över eller det blir bättre igen. 

Vad kul att du kan börja planera framåt, det är ju ett tecken på att saker och ting verkligen börjar gå mot det bättre :) 

Ja, hon kanske skäms lite över det nu när hon blivit äldre, men med tanke på att det finns så mycket fina kommentarer på youtube om hennes texter så borde hon låta de vara kvar. Men hon kanske inte vill förknippas med sin rap nu längre, tyvärr!

Bättre att tända ett ljus än att förbanna mörkret.

AnonymBert
11/11/15, 12:42 AM
#11

Ja. Är så glad att allt äntligen funkar för mig.
En grej som håller mig vaken på nätterna dock, och det är bara tanken att jag kanske aldrig kommer klara mig själv. Mitt mål hela livet är att vara självständig, men som det ser ut nu så får jag panikattacker ganska ofta P.G.A PTSD och kan inte gå till ett jobb/skola…

Ebolaa
11/11/15, 10:05 AM
#12

Förstår att det är jobbigt, det är väldigt påfrestande med panikattacker. Men tror du inte att de kommer bli färre till antal under en vecka till exempel, och att de kommer bli  lite lättare att hantera med tiden? Det finns ju rätt många som ganska lätt kan få en panikattack, men de lyckas ändå hantera en hel skoldag eller arbetsdag. Du får ju börja lite lugnt och se till att du har en strategi för hur du ska göra om du får en panikattack. 

Man kan ju plugga i väldigt olika studietakt, till exempel över fler år men kortare dagar, som exempel. Aatt man anpassar det efter ens egen förmåga :)

Det finns alltid hopp! ;)

Bättre att tända ett ljus än att förbanna mörkret.

AnonymBert
11/29/15, 10:56 PM
#13

Just nu orkar jag inte med annat en att åka och handla. Annars är jag bara "Hemma" för det mesta. Hunden tar jag ut på långa promenader självklart, men jag menar alltså vad jag orkar med andra människor. :/

Annons:
Ebolaa
11/30/15, 9:10 AM
#14

Okej, då fattar jag lite mer vad du menar. Det är klart att det är svårt att säga hur framtiden kommer bli. När man mår dåligt så måste man ta en dag i taget och inte sätta upp för stora mål. Jag hittade en länk med gymnasieskolor som är anpassade för personer med särskilda behov:
http://www.gyantagningen.se/gymnasieprogrammen/for-dig-som-behover-extra-stod-i-studierna.html

Längst nere på sidan så stod det: "I en bilaga från skolan beskrivs ditt behov av att studera i liten grupp. Det är bilagan som är underlaget för antagningen. Du kan vara behörig eller obehörig. Ansöker gör du på www.gyantagningen.se senast den 15 februari 2016."

Det finns alltså utbildningar som är till för personer som känner att de av olika orsaker behöver gå i liten klass eller har fler specialpedagoger som kan hjälpa de studerande att klara av skolan. Du kanske kanske till och med kunde få vara hemma mera också, att du inte har fulla dagar.

Man brukar ju känna själv vad man klarar av, när du blir mer stabil så kanske du kan känna dig rastlös och behöver hitta på saker för att få dagarna att gå. Tänker att då kanske psykiatrin kan hjälpa dig att hitta en skola som kan funka för dig, eller att du går till någon studievägledare som kan hjälpa dig att hitta rätt.

Ciao!

Bättre att tända ett ljus än att förbanna mörkret.

AnonymBert
11/30/15, 11:41 PM
#15

Smart! Tack för tipsen! :) Du har verkligen hjälpt mig igenom det här! <3 Tack så hemskt mycket! Kram!

Ebolaa
12/1/15, 7:43 AM
#16

Det var så lite så :) Det finns alltid möjligheter, även om det inte riktigt känns så alla gånger. Ta hand om dig ! Kram <3

Bättre att tända ett ljus än att förbanna mörkret.

AnonymBert
12/19/15, 11:17 PM
#17

Jo! :)

Upp till toppen
Annons: