Annons:
Etikettpersonliga-berättelser
Läst 2138 ggr
Salitzy
10/30/15, 10:41 PM

Riktigt otäcka mardrömmar (HJÄLP)

Hej,ä r här igen med mina problem på kvällen/natten. Jag har börjat få otäcka mardrömmar. Allting är kopplat med något som hänt på riktigt, men det kan vara ett bra minne som blir ett helvete i drömmar. Har tex drömt om när jag träffade min nya klass, det resulterade att en av killarna i klassen mördade mig grovt. Inatt drömde jag hemska drömmar om min egna ponny, det som betyder i princip mest för mig. Vad är det som gör att jag får detta? Jag vågar inte somna nu, är rädd för att drömma annat hemskt. Har någon natt mellan skoldagar varit vaken för att slippa drömma något. Mina bästa vänner som jag kan prata om allt vävs in och det går ut och in i drömmarna. Vad händer i min hjärna?! HJÄLP!

MVH

E

Annons:
Ebolaa
10/31/15, 11:08 PM
#1

Tjena! Förstår att du tycker det här är obehagligt och jobbigt, och man kan faktiskt förvånas över de sjuka sakerna man kan drömma om. Men försök att inte gå och oroa dig över mardrömmarna på kvällarna och innan läggdags. Man kan ju faktiskt inte "göra något åt" sina drömmar sådär, men de kan faktiskt vara ett resultat av någon form av psykisk stress eller oro som du  känner i din tillvaro. Det är inte konstigt heller att dina mardrömmar ter sig som minnen som sen spårar ur, eftersom vår hjärna skapar drömmarna utifrån våra egna erfarenheter och inre symboler. 

Finner du någonting gemensamt med drömmarna? Någon känsla eller någon situation? För om det är något som du egentligen "sitter inne på", något du är rädd för eller oroar dig för, så kan det påverka innehållet i drömmarna. Sen kan din chock av en dröm, göra att du igen drömmer det, lite som en sorts form av "psykisk utmaning", speciellt om du har ett rikt drömliv. Då kan du försöka tänka ut någon strategi, eller att du säger "nej" i drömmen, eller låtsas i drömmen som att du inte är rädd. Det kan också funka, det är lite som att du "klarar av drömmen" och den blir inte farlig längre,..

Hoppas det vänder snart, ciao :)

Bättre att tända ett ljus än att förbanna mörkret.

NiklasTyreso
11/5/15, 10:40 PM
#2

Jag hade fruktansvärda drömmar under 30 års tid där jag drömde att demoner gastkramade mig och förföljde mig. Drömmarna klingade av när jag accepterade att drömmarna kom och att jag bara lät känslan klinga av av sig själv när jag vaknat. Det fich ha sin gång utan att jag lade energi på det, och då minskade drömmarna.

Upp till toppen
Annons: