Annons:
Etikettneuropsykiatri
Läst 1413 ggr
AnimaNoctem
2015-11-20 13:54

Nytt läkarutlåtande

Frustrerad! Idag skulle jag behöva änglavakt eller någonting liknande. Mitt humör är allt ifrån bra. Jag har försökt få ett nytt läkarutlåtande sen Augusti/September för att kunna få fortsatt ekonomiskt stöd. Åter igen har min läkare glömt det. Jag har påmint och påmint men ingenting händer. Detta påverkar både mitt mående och ekonomi. Jag vet snart inte vad jag ska ta mig till. Vad skulle ni göra?

Annons:
Zadeira
2015-11-20 14:07
#1

Jag har i princip suttit i samma situation denna hösten, för utom att min läkare inte glömde utan inte hade tid. Han jobbar bara två dagar i veckan och det var omöjligt att få en tid innan jul. Dessutom vägrade han skriva ut något intyg utan att jag träffade honom trots att jag gått där varannan månad i över ett år. Till slut var jag så desperat så att min psykolog (på samma mottagning) fick tvinga sig till en akut-tid åt mig eftersom läkaren var så himla otillgänglig.

Du har inte möjlighet att gå till en annan läkare? Eller kontakta någon annan som kan påminna läkaren åt dig?

Annars får du nog försöka vara på och ringa varje dag och påminna. Vet att det tar otroligt mycket tid och energi, men tyvärr kan man behöva göra så.

Jag tänker i alla fall byta psykiater efter att jag fått reda på om Försäkringskassan godkänner min ansökan.

[tk1971]
2015-11-29 10:07
#2

Mja, när jag skulle överklaga ett beslut från Försäkringskassan i Förvaltningsrätten tvingades jag skaffa flera nya läkarutlåtanden. Och det var inte lätt. Jag kontaktade läkare över hela södra Sverige, men alla hade olika skäl att inte vilja vara med. En sa t.ex. rakt ut att det inte lönade sig för honom att skriva intyg. Undrar om det var ett förtäckt sätt att säga att om jag betalade honom under bordet skulle intyget lossna?

Nå, till sist lyckades jag i alla fall och FK la sig platt och meddelade i Förvaltningsrätten att de inte hade nåt att säga längre.

Upp till toppen
Annons: