Annons:
Etikettdagens-fråga
Läst 2936 ggr
Annynom
12/28/15, 6:42 PM

Gamla diagnoser

Hej! 
Jag hoppas att någon här har svar på en fundering jag har.
Jag fick diverse diagnoser som tolvåring (ptsd, beteendestörning, dissociativ amnesi), blev friskförklarad eller vad man ska kalla det för ca 13 år sen (då 16). Problemet är att jag ljög en hel del för utredarna, sa diverse saker bland annat att "jag var storknarkare" som jag hade formulerat det. Dock aldrig tagit droger i hela mitt liv (med undantag för alkohol, röker inte, dricker inte kaffe och snusar inte osv). 

Jag och exet separerade för tre år sen och han säger nu att han ska ta vårdnaden och boende när de gäller barnen. Utredning har redan skett där han fick begränsat och bevakat umgänge på grund av psykisk/fysisk misshandel och de hitta inga fel i min föräldraroll eller vårt boende. 
Han har däremot sagt att "denna gången ska sanningen fram" och hänvisar till att han ska dra upp mina diagnoser som anledning till att jag är en fara för barnen. 

Nu till frågan då..
Hur länge gäller de där journalerna? Kan han hänvisa till dom som anledning till att jag inte borde ha barnen när de är så länge sen?

Annons:
Honestyisdead
12/28/15, 7:01 PM
#1

13 år sedan spelar ingen roll om du inte har diagnoserna längre. Påstår han att du tar droger är det ju lätt att motbevisa :)

Farwuq
12/28/15, 7:06 PM
#2

Som ja vet: Så sparas journalerna i arkiv och ska ligga där de ligger. De faller under arkivlagstiftning och ska vara tillgängliga så länge du lever för de som behandlar dig. 
Men jag skulle tro att psykologerna som granskade dig såg igenom dina små lögner och det står nog att du inte är missbrukare utan att du bara sökte uppmärksamhet genom att "lägga till lite".
Jag tror nog att journalanteckningarna saknar värde i detta fall, speciellt om du tillstyrker och förklarade att du ljög friskt i ungdomligt oförstånd.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Honestyisdead
12/28/15, 7:20 PM
#3

Ja just eftersom det är så lätt att kolla upp gällande droger.

thenameless
12/28/15, 7:26 PM
#4

Har han dessutom domar emot sig så får han det ännu svårare att ta barnen ifrån dig. Så jag hoppas att du polisanmält. eller att någon annan gjort det.

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Annynom
12/28/15, 8:12 PM
#5

En är från mig, men han har även blivit anmäld för våld i andra sammanhang, bland annat av en väktare o en läkare (vid två olika tillfällen) som han har blivit dömd för så de finns en del.

Hoppas journalerna inte räknas idag, men gör dom de så är de påstådda droganvändandet de minsta problemet då de inte stämmer. Diagnoserna jag fick stämmer ju, men påverkar verkligen inte mig idag.

Honestyisdead
12/28/15, 8:17 PM
#6

#5 Stämmer dom? Du skrev ju att dom inte gör det?

Annons:
Annynom
12/28/15, 8:26 PM
#7

Diagnoserna jag fick stämmer, inte droganvändandet, orsaken till lögnerna berodde med största sannolikhet på min beteendestörning.

Honestyisdead
12/28/15, 8:27 PM
#8

Vad blev du friskförklarad från då?

Annynom
12/28/15, 8:51 PM
#9

ptsd och beteendestörning för 13 år sen.  dissociativ amnesi för 6 år sen.

thenameless
12/29/15, 12:41 AM
#10

Lycka till! Jag tror att hans tendenser till att bruka våld emot dig och andra väger mer i rätten än dina tidigare diagnoser du nu är friskfrklarad ifrån. Men han kommer att fortsätta ta till dem i bråk med dig så länge han vet/tror att han kan knäcka dig med det.

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Upp till toppen
Annons: