Annons:
Etikettallmän-psykiatri
Läst 1534 ggr
en_person
1/10/16, 12:24 AM

Vuxenpsyk första gången

Jag ska till vuxenpsyk för första gången på måndag för eftersom att jag är över 18 får jag inte gå till BUP längre som jag har varit i närmare 2 år. Jag är väldigt nervös inför besöket och funderar på ifall det är något jag ska tänka på nu när jag första gången går till vuxenpsyk o träffar en helt ny psykolog o går till en helt annan central än vad jag brukar göra.

Tacksam för svar!

Annons:
Allt oviktigt
1/10/16, 8:28 AM
#1

Det enda jag kan komma på är att du kommer ihåg att det är okej att vara nervös och det skadar inte att du även berättar det

[bluepearl]
1/10/16, 10:06 AM
#2

Håller med ovanstående ☺ De är medvetna om att du byter från barn till vuxen. Jag förstår att du är nervös, det är fullt normalt. Det finns inget särskilt att tänka på, förutom att berätta hur du känner som sagt. Skulle du känna att något känns fel eller så, berätta det ❤ Stort lycka till!

Zepp
1/21/16, 8:34 PM
#3

Säg som det är och hur du upplever det!

Vuxenpsyk är nästan som akutmotagningarna på större sjukhus.. dvs rena rama löpande bandet!

Du vill ha en psykiatriker som du kan vända dig till i fortsättningen.. iallafall en fast mottagning/vårdcentral, där de lixom är lite bekanta med dig och dina problem.

Så länge du inte hamnar på psykakuten så får du som regel detta.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Upp till toppen
Annons: