Annons:
Etikettbehandling
Läst 2089 ggr
Drällas
2/11/16, 4:17 PM

Cipralex.

Hej. Jag har gått på cipralex i snart 2 år. Men den har inte funkar något vidare så ska få börja med en ny medicin. Även fått ut Atarax att ta vid behov. Haft 10 mg å ska gå på 5 mg i en vecka innan jag börjar med den nya. Jag har tagit 5 mg i 2 dagar å huvudet känns tungt som om jag är helt borta å känns som ja typ inte är vaken. Yrsel men ändå inte. Har jätte svårt att förklara.. Är det vanligt? Tacksam för svar…

Annons:
Sagolikt
2/11/16, 4:41 PM
#1

Ja, jag tror det. Det verkar finnas väldigt olika uppfattningar om Atarax. För mig fungerar den bra men jag vet att det är många som det inte är så för. Ofta kan man ju må extra knepigt när man börjar (eller slutar) med en medicin. Jag är inte sjukvårdsutbildad men jag tror inte att det är farligt.

Om det inte blir bättre får du ta upp det med läkaren, för jag antar att du ska på någon uppföljning eftersom du ska byta bort Cipralex också.

Hoppas att du snart mår bättre!

scheindel
2/19/16, 7:59 PM
#2

jag tycker det låter som ett vanligt utsättningssymtom som du nog inte behöver oroa dig för om du inte blir sämre eller det inte går över  (fass är din bästa vän :)



Upp till toppen
Annons: