Annons:
Etiketterdepressionångest
Läst 3702 ggr
Anonym_00
2016-03-29 12:47

Värt tiden?

Det var en period då jag mådde riktigt dåligt. Det brukar komma då och då och den här gången sökte mamma för det och jag fick en bokning lite efter tiden jag mådde som värst nu mår jag rätt bra, kanske för att det bara är lov och jag inte träffar någon. Jag har nog lite av cocialfobi. Och när pappa fick reda på det sa han att det var vanligt att folk mådde dåligt ibland och att jag oftast mådde dåligt när jag hade prov eller så. Vilket är sant men just den veckan mådde jag jätte dåligt, åt normalt, somnade bra och kunde skratta med kompisar men så fort jag kom hem och kopplade av blev jag lite deppig igen. Och så brukar det vara jag mår bra någon vecka sedan mår jag dåligt igen. Jag vet inte varför och eftersom jag mår bra ibland och dåligt andra börjar jag tänka, tänk om det är så som pappa säger och inte något allvarligt. Ska jag verkligen slösa en tid hos en kurator fas utan för skolan (minns It vad det hette). Jag vet inte ens vad jag ska prata om eftersom jag mår bra just nu.

Annons:
Bill&Bull
2016-03-29 12:58
#1

Du ska absolut inte känna att du slösar tid, bara bra att du får en samtalskontakt. Man behöver inte må dåligt dygnet runt för att behöva någon att prata med. Oftast kan måendet gå upp och ner och hos kuratorn kan du få hjälp att klara av de perioder du mår sämre. Kram 🌷

||My Love For Animals Is Immortal||

Anonym_00
2016-04-03 18:15
#2

Ja fast det är ju utanför skolan vilket för mig är lite mer seriöst, är det värt då eller kommer jag bara vara till besvär när jag inte känner samma sak hela tiden och kan inte riktigt säga vad det är som gör mig ledsen? Har varit till kurator förr men hon sa bara jaha och nickade

valanto56
2016-04-05 10:06
#3

Du behöver inte känna att du är till besvär.
Känner du att du inte trivs med någon så kan du ju alltid byta. Du kan även
be dem att ställa frågor om du tidigare har upplevt att de inte engagerar
sig.
Om du vill så kan du ta med en lapp med stolpar om sådant som du vill
prata om. Tycker du att allt känns jobbigt kan du skriva ned det som du
vill ta upp så kan hon sedan ställa frågor om detta.

Anonym_00
2016-04-06 12:54
#4

Tack för svar. Idag är samtalet så vi får se hur det blir, är väldigt nervös..

Anonym_00
2016-04-06 12:54
#5

Tack för svar. Idag är samtalet så vi får se hur det blir, är väldigt nervös..

Upp till toppen
Annons: