Annons:
Etikettakuta-situationer
Läst 1286 ggr
Irer02
2016-06-02 21:03

Prostitution och våldtäktsanmällan

Vet inte riktigt vart de här inlägget kan passa in så jag skrev detta under pskykologi. Nu är det såhär tidigare i veckan skrev jag ut mitt kik användarnamn (ungefär som whatsapp) på en internet sida eftersom jag hade tråkigt och villa ha någon rolig och social männsika att skriva med. Senare nu på eftermiddagen fick jag en ny chatt och någon kille skrev "vill du se en bild på mig och min styvsyster" dum som jag är svarade jag "varför skulle jag vilja det. Han skickade då denna bild nedan (jag har blurrat lite) när hans styvsyster sitter på honom och ja ni ser nedan räknas väll som våldtäkt antar jag, jag blev så otroligt upprörd och skickade två långa meddelanden om vad han gör är otroligt fel ungefär. Nu till frågan hans namn står i profilen och han har sig själv som profilbild (de har jag också blurrat) och går det på något sett att spåra upp honom vart han bor eller på något sätt polisanmälla som prostitution och våldtäkt av något slag, vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga och skulle gärna vilja ha några tips. Helst vill man inte att en sån här idiot ska komma undan om bilderna då möjligtvis är på han och hans styvsyster. Är verkligen tacksam för svar frågan är alltså hur man ska gå till väga för att anmälla och spåra upp osv.

Annons:
Leramani
2016-06-02 21:11
#1

Ring polisen.

De Lapsus Resurgam

Aleya
2016-06-02 21:13
#2

1. Blurra hans namn. Annars kan du lyckas med förtal. En har du lyckats ha kvar hans namn och hans ansikte. Och användarna och för tusan så Blurra hans systers ansikte Våldtäkt är när folk inte vill. Det dom gör är incest. Och sälja sex är prostitution. Så alla fel från din sida. Brott och straff hade detta passat bättre i.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Irer02
2016-06-02 21:19
#3

Okej vet någon hur man ändrar det man lagt ut, tänkte blurra namnet och systerns ansikte också?

Aleya
2016-06-02 21:21
#4

#3 du får redigera inlägget och se om det går att radera bilden. Om inte så får du väl säga till sajtvärden att radera tråden.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Irer02
2016-06-02 21:22
#5

Hur redigerar man inlägget

Aleya
2016-06-02 21:33
#6

Tryck på texten på inlägget så finns det hantera. Och rekommenderar det med dom andra du lagt ut också

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
Irer02
2016-06-02 21:38
#7

Trycker på texten och inget händer. Skriver från mobilen så det kanske inte går att redigera från mobilen?

Aleya
2016-06-02 21:46
#8

Det ska gå att hantera och på mobilen och det ska stå nere i hörnet vid höger. Men be Sajtvärd ta och radera. Sen kan du ju till tredje inlägget skriva (inne på brott) och fråga vad det är för slags brott som begåtts och inte bara slänga ur dig saker som våldtäkt och prostitution. Ser lite bättre ut. Det är mitt tips. För ringer du till polisen och ska göra en anmälan så kommer dom nog inte ta dig på allvar när dom ser bilden och du säger så. Om dom ens kommer vilja ta emot din anmälan (men det är för att det är många nya poliser som inte riktigt förstår detta med vad som är vad och inte ditt fel)

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Irer02
2016-06-02 21:51
#9

Okej jag ber om ursäkt om jag skrev lite på ett konstigt sett men jag vet inte riktigt heller vad det står för osv och hur/vad jag ska göra är 14 år så det blir lite rörigt för mig

Aleya
2016-06-02 21:54
#10

#9 då är ett vänskapligt tips när det gäller brott att antingen maila och fråga en polis via deras hemsida innan man gör en anmälan. Det blir lättast så. Så slipper man sitta och anta.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Irer02
2016-06-02 22:14
#11

Nu har jag skickat in ett mejl till min närmaste polisstation så får jag se hur dem går vidare med detta. Går det annars om någon anmäler inlägget så det försvinner? Jag förstår inte riktigt hur man kontaktar en admin och ber att ta bort inlägget/redigera

Leramani
2016-06-02 23:09
#12

Flickan på bilden är för ung och då är det våldtäkt,  och ev incest.  Polisanmäl.

De Lapsus Resurgam

Aleya
2016-06-03 06:13
#13

#12 måste säga att det kan väl inte avgöras på en bild. Det är ändå upp till polisen att utreda och inte du att anta.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
eirwen
2016-06-03 23:54
#14

Bild är nu borttagen / medarbetare

Värd för https://socialtarbete.fria.ifokus.se och medarbetare på Psykologi ifokus.

Upp till toppen
Annons: