Annons:
Etikettoff-topic
Läst 3172 ggr
Feliiciia
2016-06-18 00:05

Aggresionsproblem?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Hej har lite funderingar kring aggressionsproblem. Finns det några typiska tecken för det som man kan kolla efter hos andra personer? Hur får man ens förälder att inse att dennes barn har problem. Min bror kan få utbrott för ingenting på mig. Igår så höll han på att gå in i mitt rum o jag bad honom att gå ut. Han går in flera gång om tillslut säger jag åt honom att om han inte går ut ringer jag mamma (som är på jobbet) han flippar då ut totalt o går fram o bär upp mig, slänger ner mig i sängen o tar tag om mig sparkar o slår mig på ben armar o rygg o skriker be om ursäkt för att jag "hotade honom. Jag tänker inte be om ursäkt för något som inte är rimligt så jag säger åt honom att ge sig men han sätter sina armar runt mig o säger att han ska klämma sönder mig om jag inte ber om ursäkt (han är ganska mycket större än mig) han klämmer hårdare o hårdare tills det blir svårt att andas men det lyssnar han inte på. Efter kanske 10 min slänger han ner mig på golvet o kallar mig för jävla helvetes hora o går därifrån som om inget har hänt. Låter det som Aggritionsproblem? Det har hänt liknande händelser tidigare när han bara börjat ge sig på mig för minsta lilla. Tacksam för svar! Bilderna nedan är hur jag såg ut efteråt.

Annons:
Agafia
2016-06-18 00:09
#1

Det han gör mot dig är inte ok ! Prata med din mamma eller någon annan vuxen du har förtroende för , och lås din rumsdörr så han inte kommer in .

Feliiciia
2016-06-18 00:12
#2

#1 har försökt låsa min dörr men det funkar ej, min mamma säger bara att hon tar ett snack med honom sen löser det sig hon vill inte inse att han har problem. Min pappa säger att det spelar ingen roll vad han gör för att allt kommer vara fel enligt min mamma (har skilda föräldrar)

Cragan
2016-06-18 00:32
#3

bror din behöver hjälp för nått är inte rätt mellan örena på han,
kan du bo hos din far så skulle det ju hjälpa dig iaf om inte försök få med din far på att ställa krav på mor din om att bror din behöver hjälp.

Sabinan
2016-06-18 03:34
#4

Din bror har verkligen aggressionsproblem, du har ju blivit misshandlad av honom, sådant beteende ar inte okej, även om han är din bror.
Din mamma måste verkligen ta dig på allvar gällande detta!
Kan du inte bo hos din pappa ett tag, för att verkligen markera för din mamma och bror att det inte är okej att din bror behandlar dig illa?
Tycker också att din mamma behandlar dig illa, när hon inte tar tag i detta problem med din bror. Hon verkar ju tycka att hans beteende är okej. Samtidigt trycker hon ned dig, då hon inte tar dig på allvar.
Jag tycker också att du ska prata med din pappa så han kan prata med din mamma om detta med din bror.  din bror måste få hjälp med sina aggressioner, helt klart!

Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell
"Big Journeys Begin With Small Steps"

Feliiciia
2016-06-18 10:30
#5

#4 Skulle gärna bo hos min pappa men han jobbar ständigt o är utomlands hela tiden. Mina föräldrar pratar inte med varandra sedan skilsmässan, jag har frågat min pappa om han kan kan prata med mamma men han svarar bara att vad han än säger så kommer inget hjälpa för att mamma inte lyssnar på henne :/

Ribessa
2016-06-19 00:38
#6

Detta är verkligen inte okej. Känner du att din mor inte lyssnar på dig, så försök vänd dig till någon annan vuxen som du litar på, en släkting, eller en skolsyster, eller någon på vc, eller en ungdomsmottagning eller dyl. Detta måste få ett slut!

Annons:
Zadeira
2016-06-19 12:25
#7

Det är fysisk misshandel din bror ägnar sig åt och man skulle kunna säga att din mamma ägnar sig åt psykisk misshandel. Det är inte okej. Uppenbarligen hjälper det inte att prata med din mamma, så vänd dig till någon annan vuxen. Det kan vara vem som helst, en lärare, en skolsyster, en kompis föräldrar osv.

Feliiciia
2016-06-19 22:51
#8

Har liksom ingen att vända mig åt har lov så ingen från skolan, ingen av mina föräldrar gör riktigt något o mina vänner har svårt att förstå sig på mig sen innan pga ätstörningar :/

Denna kommentar har tagits bort.
Ribessa
2016-06-19 23:42
#10

#8 Försök att vända dig till vårdcentralen, eller en ungdomsmottagning om det finns någon i närheten där du bor.

Feliiciia
2016-06-19 23:55
#11

Har nu tillslut lyckats fixa en kompromiss med min mamma (kanske inte den bästa) Sa till henne att om hon inte tar tag ordentligt i min bror så hoppar jag av min bulimi behandling o skiter totalt i att blir bättre sen får vi ju se hur det går…

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
vallhund
2016-06-25 13:20
#14

Kontakta BRIS o polisanmäl din bror.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Denna kommentar har tagits bort.
vallhund
2016-06-25 19:13
#16

Alla brott skall polisanmälas.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Agafia
2016-06-25 23:12
#19

Våld bör alltid anmälas varje gång , för det kommer inte att upphöra av sig själv . När det anmäls kan personerna i fråga få den hjälp de behöver . Både offer och förövaren .

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Agafia
2016-06-25 23:24
#21

Det är din åsikt , helt ok .Men nu är det så att är det en minderårig som blir misshandlad och ingen vuxen tror på det eller reagerar så ska det anmälas . Sjukvårdspersonal och skolpersonal har anmälningsplikt oavsett vad andra tycker. Våld är våld oavsett ålder det är min åsikt 😊

Denna kommentar har tagits bort.
vallhund
2016-06-26 13:33
#23

Det handlar inte om att sätta dit, det handlar om att ta ansvar o konsekvensen av sina gärningar.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Denna kommentar har tagits bort.
Agafia
2016-06-26 23:03
#25

Att man anmäler till Polisen är för att först och främst offret ska få hjälp och om sedan den anmälda blir dömd till vård är det väl bra det också ! Du verkar inte tänka på hur den som är utsatt för våldet mår , det är inte ok att utöva våld oavsett om man har en diagnos eller inte ! I min familj är vi flera med ADHD diagnos och ingen av oss är våldsam på något sätt. Så vi kan vara överens om att vi tycker olika i den här frågan .

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Honestyisdead
2016-06-27 17:11
#36

Klart han borde anmälas. Han begår brott.

Denna kommentar har tagits bort.
AnonymBert
2016-06-29 00:45
#38

Jag har inte läst alla kommentarer, men jag hade liknande problem när jag var yngre.

Det blev så illa att min bror bröt ett revben på mig, jag fick åka in tre gånger till sjukhuset p.g.a honom.

Så det är viktigt att det blir stopp på det innan det eskalerar om det redan är så illa.

Mina tips är att dokumentera allt som händer (Fota sår/blåmärken, skriv ner allt direkt efter det hänt) , eventuellt filma när han får utbrott och visa dina föräldrar. Min bror blev satt på behandlingshem och fick hjälp för sina aggressionsproblem, eventuellt kanske det kan vara något att nämna (När du har bevis till dina föräldrar och dom förstår hur illa det är)

Föräldrar tror ofta att man överdriver när det går så långt, "för inte kan deras barn göra något fel"

Lyssnar dom inte så gå till en lärare du litar på och be dom prata med dina föräldrar.

Behöver du prata om det så finns jag alltid ett PM iväg.
Kram! Och sköt om dig.

Feliiciia
2016-06-29 02:10
#39

Tack för alla svar o stöd, min mamma har nu ringt bup så det är en början iaf :)

vallhund
2016-06-29 07:36
#40

#39 Bra gjort!

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Agafia
2016-06-29 13:51
#41

#39. Va skönt att hon lyssnar på dig nu och inser problemet ! Sköt om dig 😊

Annons:
Sabinan
2016-06-29 23:03
#42

#39 Vad bra. Hoppas det ordnar sig för dig snart 🙂

Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell
"Big Journeys Begin With Small Steps"

eirwen
2016-06-30 13:43
#43

Jag anser att tråden är viktig och vill ej låsa den. Har rensat OT och gett ut varning.

Värd för https://socialtarbete.fria.ifokus.se och medarbetare på Psykologi ifokus.

Feliiciia
2016-06-30 23:01
#44

#43 Tack så mycket! :)

Upp till toppen
Annons: