Annons:
Etikettakuta-situationer
Läst 1695 ggr
AnonymBert
7/2/16, 7:08 PM

Vet inte vad jag ska göra

Jag har börjat inse över det senaste året att mina föräldrar är långt ifrån bra, för varken mig eller min bror.

Senaste tiden har min bror tillsämrats och försökte överdosera för att dom inte sa till när hans förhållande gick åt skiten. Jag sa till dom många gånger att kliva in och hjälpa till med dom sa bara att det var hans jobb. Men dom har alltid brytt sig om honom mer en mig.

Mina föräldrar lägger mig lägst på listan, väljer deras hund över mig hela tiden. Visst det är en hund, men om jag som har förlorat alla mina kompisar under tiden jag var inlåst för att dom sket i mig så jag blev suicidal, äntligen bestämt att jag ska träffa en kompis.. Och sen väljer dom att skita i mig, och stanna hemma med hunden istället för att köra mig när dom har kunnat lämna ifrån hunden till en hundvakt under tiden vi är borta, efter att vi bestämt och dom lovat att dom ska köra mig..

Jag ringde min mamma, och sa till henne att hon fick välja nu. Mig eller hunden, att jag inte kommer komma hem om hon väljer bort mig såhär igen. Jag har förlorat mer en halva mitt liv på grund av dom, jag har förlorat alla fina stunder jag borde ha haft med kompisar… Jag har aldrig haft kompisar, dom har alltid tyckt mina föräldrar var läskiga och elaka.

 Dom förstör mig psykiskt. Jag har ingen som bryr sig om mig. Jag är bara ett "barn".

Dom har givit upp på mig, innan jag ens blev dålig.

Socialtjänsten har alltid tyckt dom är dåliga föräldrar och jag har hatat dom för det. Men nu ser jag.. Dom har aldrig älskat mig, dom vill bara inte så dåliga ut framför andra.

Jag kräver föräldrar för att överleva… Jag är väldigt självständig om att ta hand om mig själv, men om jag inte har varken familj eller kompisar… Vem fan ska jag vända mig till då?!

Jag känner inte att jag orkar med det här. (Jag tänker inte göra något dumt) men jag önskar verkligen, verkligen att jag inte levde.

Annons:
Hoseok
7/2/16, 7:21 PM
#1

Socialtjänsten verkar ju se ett problem. Kan du vända dig till dem och säga precis det du säger här? Att du inte orkar mer? Du förtjänar att bo i ett hushåll där människor ser dig och bryr sig om dig, och det finns någonstans. 

Jag hoppas du hittar en väg ut från detta och hittar ett sätt att må bra i framtiden. Jag kan inte ens tänka mig hur detta är för dig.

AnonymBert
7/2/16, 9:39 PM
#2

Nej, orkar inte med det. För då kommer mina föräldrar dra igång och hata mig.

Min släkt kommer vända mot mig (Dom har aldrig gillat mig som det är) osv..

Får isåfall göra det på ett annat sätt. :(

Det gör verkligen ont, i hela själen och kroppen. Jag känner mig så trött och orklös..

Bor just nu på behandlingshem, men även här känns det jobbigt för mig att bo då dom vanvårdar mig.

(Finns ständigt möglig mat, tomt kylskåp och jag kan inte köpa mat utan det är dom som har pengarna och ska göra det bl.a)

Upp till toppen
Annons: