Annons:
Etikettneuropsykiatri
Läst 2180 ggr
Goagubben94
7/17/16, 12:26 AM

Orkar inte kämpa längre!

Jag orkar inte kämpa längre! Jag lider av en intellektueil funktionsvariation som innefattar inlärningssvårigheter och en autism, sen har jag även koncentrations- och skrivsvårigheter vilket gör att det blir ännu tuffare, vilket gör att jag måste kämpa för saker och ting, vilket jag insett att jag inte längre vill, vill inte kämpa för då känns allt lättare, kan någon tipsa om hur man lättare lär sig saker o ting?

Annons:
Aleya
7/17/16, 12:30 AM
#1

Kan du inte få typ talband eller vad det heter? Alltså att det du ska lära dig är inläst redan. Tänkte att du kanske har lättare att minnas saker om du slipper lägga ner kraft och energi på att sitta och läsa och komma ihåg allt

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Goagubben94
7/17/16, 12:39 AM
#2

Jag kan kolla med skolan eller på biblioteket om de har det, men jag minns saker då och då, jo precis det stämmer men problemet är att jag måste kämpa otroligt mycket i skolan och även hemma Sen lider jag även av tics vilket gör att jag tappar ännu mera energi och ork, sen så vill jag även plugga gymnasiekompetens, måste plugga matte och engelska först sen SO o svenska, vill plugga direkt på grundskole9an alltihop så jag sen kan hoppa över direkt till gymnasienivå, kan man göra så på komvux?

Aleya
7/17/16, 12:42 AM
#3

#2 var så längesen jag gick i skolan så fråga en syo

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Upp till toppen
Annons: