Annons:
Etikettoff-topic
Läst 2206 ggr
Whatsupdoc?
2016-07-24 20:04

Jag får ont vid minsta beröring

Jag är 23 år & så länge jag kan minnas så har jag alltid ont vid minsta beröring, även mjuk beröring. Man kan bara klämma väldigt lite på min arm eller ben & det känns som tusen nålar + eldar, därför vill jag inte att nån rör vid mig. Är det nåt oroande eller är jag kanske bara ''överkänslig'' som min familj kallar det? Jag har också Autism(-spektrum) & det kanske är bara att jag förstorar det då.

Annons:
IaMiaMaria
2016-07-24 20:33
#1

Jag tänker genast på fibromyalgi, finns ett iFokus forum för det, skriv där om dina problem så kanske du får mer respons.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

Annielle
2016-07-24 21:28
#2

Det kan höra i hop med din Autism?!? Men jag har även läst om något tillstånd/sjukdom som verkar stämma in på det du beskriver som det kan vara, tyvärr minns jag inte vad det kallades….låter hur som helst väldigt jobbigt!

Förstorar upp det gör du ju inte när du känner som du gör, det är ju i så fall andra människor som inte förstår ock kanske tror att du överdriver.

Jag är själv väldigt känslig för en massa olika grejer, som lukter, ljud m.m. och har ofta fått höra att jag är överkänslig, att jag överdriver, men NEJ jag överdriver inte, det är så här JAG upplever det och jag kan ju inte rå för det liksom.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Agafia
2016-07-24 23:42
#3

Kan mycke väl höra ihop med din Autism , man kan vara mycket känslig taktilt . Själv har jag i perioder vid stress svårt att klara av duschstrålarna som gör riktigt ont , som tusen nålar . Kanske någon slags avslappningsövning kan göra att det blir mer hanterbart ?

Kattencoffee
2016-08-01 22:53
#4

Sitter smärtan i fettet typ? Jag har själv nått som kallas Lipödem som stämmer in mycket på din beskrivning. Men Lipödem är en sjukdom i fettet och ofta har man ansamlingar på benen eller armarna.

http://kattencoffee.wordpress.com

Upp till toppen
Annons: