Annons:
Etikettbehandling
Läst 1422 ggr
Lia
2016-09-01 10:08

Seroquel

Jag var hos min psykolog i tisdags, och helt plötsligt dyker läkaren upp pga händelser psykologen berättat för honom om. Vi diskuterade att jag troligtvis är bipolär, och när jag är som mest uppåt eller rastlös så kan jag inte sova ordentligt. Så han tyckte att jag skulle ha något så jag fick bättre sömn. Så jag fick Seroquel utskrivet. Ingen info om vad det var för medicin, bara att jag skulle sova bättre. Bra, tänkte jag. Så jag kollade upp det när jag skulle beställa hem den och blev jätteförvånad över vad det var för medicin och att han inte alls berättat vad den var för. Här trodde jag att jag kunde ta den mer vid behov, men så var ju inte fallet. Jag har troligtvis Sjögrens och är redan mycket muntorr, kommer detta göra det ännu värre? Vad har ni fått för biverkningar? Jag tänker inte hämta ut medicinen förrän de gett mig lite mer klarhet och säkerhet i medicinen. Jag blir lätt väldigt orolig när jag inte får någon info.

Annons:
Annielle
2016-09-01 10:20
#1

Dåligt när inte läkaren berättar vad det är för typ av medicin helt klart!

Angående muntorrhet så är det ju en väldigt vanlig biverkning av nästan alla psykofarmaka, men även andra mediciner.

Men alla får ju inte den biverkningen för det, om just du kommer att bli muntorr (mer muntorr!?!) kan ju egentligen ingen annan svara på.

Om du brukar bli det av mediciner är det nog en större risk där emot.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Codswallop
2016-09-01 10:31
#2

Seroquel är, enligt mig, helvetets påfund.. Fy fabian. Jag blir slumrig inom 20 min, somnar jag inte tillräckligt snabbt får jag extrema krypningar i benen. Har alltid sjuka drömmar och är totalt förstörd dagen efter. Tar jag tabletten bara.. Ja, 10 min för sent så sover jag hela nästa dag. 

Min pappa å andra sidan har utskrivet 2-3 tabletter om dagen vid behov.. Väldigt olika.

FataMorgana
2016-09-01 10:41
#3

En av de värsta medicinerna jag någonsin fått utskrivet. Jag fick takykardi, yrsel, balansrubbningar och muskelryckningar av dem och dessutom blev jag helt trög i huvdet. Mot takykardin fick jag betablockerare som i sin tur gav mig raynaudssyndrom. Jag blev alltså ännu mer sjuk än vad jag redan var av seroquel. Jag fick dom mot svår ångest och inte hjälpte dom alls mot det. Jag skulle aldrig ta dom igen och aldrig rekommendera dom åt någon annan.

Annielle
2016-09-01 10:45
#4

Jag har aldrig testat dem, men de kom på tal mot just sömnproblem en gång, men det blev aldrig mer än så efter att min behandlingsansvarige bara nämnt en massa biverkningar av dem, hon hade till och med testat dem själv, men avrådde mig som är hyperkänslig för mediciner.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Lia
2016-09-01 11:33
#5

Jag är också jättekänslig för läkemedel. Det är ett under att jag kan äta litium. Jag får prata med psykologen om min oro, det låter inte roligt det här i alla fall…

Koi
2016-09-04 14:44
#6

Jag har Seroquel. Den drog mig ur psykos pga sömnbrist. Jag har haft den i 3 år. Hade lågt blodtryck i början men det gick över.

Annons:
Lia
2016-09-04 16:18
#7

#6 Jag har redan lågt blodtryck, hoppas inte det förvärras.

IaMiaMaria
2016-09-04 18:08
#8

Jag äter Quetiapin som är ungefär samma som Seroquel. Jag mår bra på dom, får lite takykardi men inge värre. Vid doshöjning blir jag torr i munnen men det går över ganska fort. Jag sover otroligt bra på dom. Så jag personligen gillar den medicinen och då har jag provat otroligt många olika sorter.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

Snurpan83
2016-09-22 01:16
#9

Har ätit Seroquel i några år men just slutat. När jag väl somnade (för det kunde/kan ta timmar) så sov jag väldigt djupt på dom och jag kunde sova 10-13 timmar men aldrig känna mig utsövd. Annars tycker jag dom funkade helt ok på mig!

 

Upp till toppen
Annons: