Annons:
Etikettpsykoser
Läst 1511 ggr
Azalhea
9/20/16, 9:33 PM

Angående psykos.

Har tidigare haft en med frågetecken från min läkare. Skrivit lite om det i andra trådar. Äter fluoxetin, sobril och theralen. Just fått min bipolära typ 2-diagnos. Jag undrar lite om någon har erfarenheter av detta: I perioder (som nu) blir jag otroligt nojig över att bli förgiftad.. starka sköljmedel, dålig mat.. etc etc.. blir uppmärksam på precis allt jag känner i min kropp och kopplar ihop de mest bisarra grejerna någonsin. Är arg, glad, full i tankar och tom.. men jag är inte borta. Jag är VÄL medveten om mina problem, haft värre perioder då de gått över efter en tid. Extrem hälsoångest. Så min fråga är, är sånt här tecken på en psykos? Eller början till en? Jag mår långt ifrån bra men jag är med. Men om jag motvilligt erkänner, paranoid. Någon som vill prata lite med mig? Är otroligt noga med min sömn. Försöker sova 10/h per dygn och tar ganska höga doser av min theralen. Läkaren vill att jag ska äta lamotrigin men jag äe LIVRÄDD för Steven Johnsons syndrom som är en biverkning, där man brinner inifrån och ut. Sjukdomen är livshotande. Även skrivit ut seroquel men har sån dålig erfarenhet av neuroleptika öht. Har blivit riktigt dålig av både risperdal och abilify. Inklusive att antipsykotiska kliver man oftast upp i vikt av och jag har redan en grov övervikt. Så, KAN man vara paranoid osv UTAN att vara psykotisk och kan man som bipolär leva utan medicin? Snälla!

Annons:
Upp till toppen
Annons: