Annons:
Etikettallmän-psykologi
Läst 2514 ggr
[Giiisella]
2016-11-17 18:08

Synhallucination vid stress

Har gått och funderat ett tag på detta nu, och tänkte kolla om någon här inne vart med om samma sak, eller vet hur det kan bli så här. I somras fick vi ett mycket negativt besked och jag blev jätteledsen/stressad. I samband med det, när jag stod inne i badrummet, såg jag plötsligt mängder av små flugor som surrade alldeles i närheten av mig och flög runt huller om bullen i en "flock". Försökte vifta bort dom då det var så obehagligt men det gick ju naturligtvis inte eftersom det inte fanns några. Var ändå samtidigt medveten om att det var väldigt konstigt att det skulle vara så mycket flugor där, fast det var verkligen verkligt… 😧 Det var alltså en enstaka gång och har inte hänt igen sedan dess. Har nån vart med om liknande vid stress?

Annons:
Annielle
2016-11-17 20:43
#1

Ja, jag har varit med om liknande och väldigt verkligt också!

I mitt fall var det också badrummet, men som små insekter/tussar som hoppade i luften mellan golvet och handfatet.

Har bara hänt mig  vid ett tillfälle med.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Karusell
2016-11-21 17:47
#2

Ja, jag får synbortfall, oftast bara på ett öga. Det är stressrelaterat och jag kan hålla min hand framför ögat och så fattas det som ett stort hål. Det liksom finns inte något att se fast att jag tittar. Små vita glittriga saker kan jag också se, högt upp i synfältet, de ser nästan ut som små kometer. De brukar försvinna fortare, efter några minuter.

Agafia
2016-12-09 07:42
#3

#2 . Synbortfall ofta ? Har du kollat upp det hos en optiker eller ögonläkare ? Låter som Glaskroppsavlossning i ögat , det kan uppkomma om man har väldigt torra ögon , efter en gråstarrsoperation . Har man riktig otur beror det på något neurologiskt .

Karusell
2016-12-12 07:32
#4

#3 Oj, nej har inte kollat upp det. Det kommer bara några gånger per år och oftast i en direkt stressig situation så jag har inte oroat mig. Men kanske borde kolla så att det inte är något annat.. tack!

[Giiisella]
2016-12-27 21:51
#5

Tack för svar, skönt att veta att jag inte är ensam om det i alla fall! Har inte vart med om det igen. #2 hoppas det "bara" är stressrelaterat och inget annat så som #3 skriver. Men kanske bra att kolla upp det för säkerhets skull!

Upp till toppen
Annons: