Annons:
Etiketterdepressionångest
Läst 1620 ggr
Snuffles
2016-11-21 22:59

Flashbacks efter dödsfall

Vet inte riktigt om man kan kalla det för flashbacks, men min mamma dog för 2 månader sen och väldigt ofta så spelas det upp bitar av dagen hon dog i huvudet på mig. Det var väldigt intensivt och har verkligen satt sig på min hjärna. Varje gång det här händer så tappar jag andan och det känns väldigt tungt att existera. Vad är det här egentligen, och kommer jag alltid att ha det? Finns det något jag kan göra för att få bort det? Det är obehagligt och jag får sån ångest när det händer.

Annons:
Zadeira
2016-11-22 18:25
#1

Jag tänker att det är en så pass stor händelse så nyligen att det inte alls är konstigt om det fortfarande känns skittungt när dessa minnen kommer. Men jag tänker också på att det låter väldigt likt PTSD, posttruamatiskt stresssyndrom. Detta kan uppstå vid stora trauman och man behöver oftast proffesionell hjälp att bli fri från det. Har du någon vårdkontakt inom psykiatrin?

Malin på västra vägen
2016-12-19 19:06
#2

Hej Min mamma dog också i en allvarlig olycka för ett halvår sedan. Det var mycket jobbigt och som tur väl hade jag min syster att prata med. Tror att du måste få vara i all längtan och sorg på olika sätt. Men också tillåta dig att göra vardagliga saker som får dig att fungera. Det kommer att lägga sig med tiden, men sorg måste få göra ont, får ta sin tid. Det var ju din älskade mamma, precis som min och vi får aldrig mer träffa dom igen. För mig hjälpte det att köpa en tröstebok som jag skrivit upp allt möjligt som blev befriande för min mamma och lidande som hon slapp få. Skaffa en bok och skriv av dig känslorna.

Upp till toppen
Annons: