Annons:
Etiketterstresstvångstankar
Läst 2254 ggr
gymnast
2017-02-07 14:39

mår inte bra

vill verkligen inte skriva detta men måste få ur mej det 

jag hatar min kropp jag gråter pga den  det är inte direkt att jag får hat för det utan det är mer i mitt huvud jag vill bli smalare men det gör inte kan inte säga till nån heller för dom fattar inte jag vill verkligen inte skriva men jag måste få ur mej detLedsen

Annons:
OnlineCores
2017-02-07 14:53
#1

Varför vill du bli smalare först och främst? Beror det på att du har extra kilon eller vill du bli mager?

Whoever is careless with the truth in small matters cannot be trusted with important matters.

gymnast
2017-02-10 20:26
#2

det har alltid funnits i mitt huvud ända sedan jag var liten så har det bara blivit så vill bara bli smal så skulle allt lösa sig

OnlineCores
2017-02-10 22:49
#3

Det låter som att du har det jobbigt. Jag brukar tänka såhär: Det är inte vikten i sig som är problemet, utan snarare konsekvenserna. 

T. ex. om någon får höra att han/hon är ful, så kan han/hon tro att det är problemet. Men egentligen handlar det om konsekvenserna av det, att man inte får vara med eller ha samma förutsättningar. Enklare sagt, rättvisa och orättvisa. 

Vad för saker/konsekvenser skulle lösas om du blev smal?

Whoever is careless with the truth in small matters cannot be trusted with important matters.

Luisa
2017-03-13 21:49
#4

Hmm jag har liknande problem, dock tvärt om. Värsta som finns är när vågen visar att jag har tappat något kilo trots att jag idag är långt ifrån undernärd som jag varit under hela uppväxten. Det ena tipset ja har för att bli vän med och acceptera din kropp, är att jobba på din självkänsla och göra saker som att ge dig själv minst en komplimang om dagen framför spegeln. Du har säkert hört talas om massor av andra saker som känns lika töntiga, men det har fungerat någorlunda för mig. Förhoppningsvis kan det göra dig lite mer bekväm med din kropp.

Upp till toppen
Annons: