Annons:
Etikettätstörningar
Läst 2005 ggr
gymnast
2017-02-10 20:55

hjälp

många av mina vänner är smala och jag är väll mullig  genfört med dem men jag mår inte bra av det jag blir ledsen över det och får ångest när det är bara jag som äter mina vänner mår inte bra heller 3 av dom skär sig och när jag säger att dom ska försöka sluta så blir dom sura på mig och säger sluta lägga dej i fast jag bara vill hjälpa men när jag inte äter då blir dom sura på mej för jag inte äter jag mår inte bra av det jag började skära mej inte stort men jag vill inte säga till det dom ska inte behöva oroa sig för mig när dom själv jobbar på att sluta men jag vet inte vad jag ska göra nu när jag gör det med och får ångest när jag äter

Annons:
Tjeja
2017-02-10 20:59
#1

Skaffa andra friska vänner som påverkar dig positivt istället!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

gymnast
2017-02-10 21:03
#2

men dom gör ju det inte med flit dom vet inte ens om att jag mår så när dom mår dåligt

Tjeja
2017-02-11 00:03
#3

Spelar det någon roll om de drar ner ditt mående med avsikt eller inte? Mår du mindre dåligt nu bara för att du vet att de inte avser att dra ner dig?

Tror inte det. Så byt vänner! Inte för att straffa dem, för det finns ingen anledning, de behöver hjälp också! Utan för att du måste rädda dig själv först, annars kan du inte hjälpa någon annan!

Så byt vänner och se till att du själv börjar må bra igen och är stabil i ditt välmående. När du är stark nog att inte själv längre påverkas och dras ner av de andras negativa känslor, då kan du börja hjälpa dem. Men som det är nu, byt vänner!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

ViktoriaTomaszewski
2017-02-19 21:58
#4

#3 Håller med! Du måste tänka på dig själv först och främst. Om du ska hjälpa någon annan måste du själv orka och vara stabil, som på ett flygplan. Du sätter på 'gasmasken' på dig själv först innan du hjälper någon annan. Har haft många vänner som är ostabila, och det drog bara ner på mitt eget mående. Även fast de var mina närmsta vänner så tycker jag att jag helt klart mår bättre utan dom. För att få en nyttig och frisk stark kropp ska man äta mycket nyttigt och träna (om man vill), inte svälta sig själv, man mår bara sämre då. Storlek är inte viktigt, och du ska inte förändra dig så att andra ska dra nytta av det.

Upp till toppen
Annons: