Annons:
Etiketterstresstvångstankar
Läst 2250 ggr
hejsansvejsaaan
2/13/17, 9:07 PM

Aggression

Hej,
jag behöver lite hjälp.

Jag tror jag börjat på aggressionsproblem, vet inte exakt vad jag ska kalla det. 
Ska förklara vad jag går igenom nu, jag blir väldigt taggad på alla mina nära och då menar jag bara nära, alltså familj och pojkvän.  Så fort dem till exempel ber mig säga om något så höjer jag rösten. Jag vet att jag knappt gör mycket utom att plugga men är sån lat person orkar ej mycket, vilket orsakar massa bråk hemma. Men jag vet att de har rätt men jag flippar, jag vill slå saker och kasta saker brukade inte bli så sur. Sen gråter jag. Jag blir jätte sur på min pojkvän på saker som aldrig varit något problem det är som om jag vill att vi bråkar eller lämnar mig. Jag vill typ att alla lämnar mig. Ibland får tankar jag ej borde få och detta är första gången jag blivit så aggressiv på alla. 
Jag går på p-piller, innan brukade jag vara väldigt humörig på grund av mina gamla men sen slutade jag med dem och jag blev rätt lugn hemma igen och var helt normal som jag brukar alltså. Senare någon vecka innan jag skulle börja på mina nya pp så blev jag värre, har skyllt till min pojkvän att det är pp igen. Men denna gången tror jag ej det.

Jag vet inte vad det är med mig alls mer, varför jag känner så här! Kan någon bara säga något om de har liknande eller så.

Annons:
OnlineCores
2/15/17, 12:19 AM
#1

Låter väldigt mycket som att du har aggressioner, och det kan bero på i princip vad som helst. Hur gammal är du?

Sorg, rädsla och frustration orsakar aggressioner, så vad är källan i ditt fall? När man också blir arg utåt som du beskriver dig själv så är det ett tecken på att du sätter upp ett försvar mot någon eller något. För när man är arg utåt så blir man inte lika sårbar, som man skulle vara om man var ledsen, arg, eller frustrerad.

Whoever is careless with the truth in small matters cannot be trusted with important matters.

Upp till toppen
Annons: