Annons:
Etikettpersonliga-berättelser
Läst 689 ggr
arramaz
6/5/17, 11:42 PM

Har jag en diagnos?

Som barn var jag väldigt inåtvänd och tyst. När jag tänker tillbaka tycker jag att jag ofta upplevde sociala sammanhang som att jag bara stod och tittade på resten av världen utan att riktigt finnas till själv.

Empati var inte min starka sida heller. En gång retades jag med min lillebror så han slog handen genom fönsterrutan. En annan gång skulle jag lära våra nyfödda kattungar att simma. Hade självmordstankar och antagligen en depression eller något när jag var 10-12 år.

Som tonåring var jag rätt normal ändå. Skrev mycket och hade högtravande filosofier om livet och dess mening.

Nu i 20-års åldern (är 28 nu) har jag haft ett par depressioner varvat med att vara "hög på livet" och festa upp pengarna. Under depressionerna har jag också blivit aggressiv och haft ångest. Äter för tillfället milda antidepressiva efter att jag fått min första depp.diagnos i vintras. Kan pendla från dag till dag mellan att tycka att jag är värdelös och att jag helt enkelt bara borde avsluta mitt misslyckade liv, till att känna mej oövervinnelig och bäst på allt och jättelycklig. Får aggressionsryck som jag tar ut på sambon som slutar lika fort som de kommer. Denhär depp.perioden eller vad jag ska kalla den har nu pågått i 2-3 år. Har dock blivit bättre med antidepp.

Är jag bara allmänt konstig eller? Känns inte som att depression är rätt diagnos iallafall.

Annons:
Calcifer
6/6/17, 12:00 AM
#1

Helt omöjligt att svara på via nätet. Du gör bäst i att rådfråga psykiatrin om du är fundersam.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Upp till toppen
Annons: