Annons:
Etikettallmän-psykiatri
Läst 2649 ggr
Feliiciia
6/7/17, 11:59 PM

Vad är det?

Jag har dem senaste veckorn börjat inbilla mig att när jag är ensam (speciellt på kvällarna) så kommer det finnes varelser runt mig. Tror bl.a. att det kommer ligga nåt monster i form av en kvinna på mitt golv, att det är någon under min säng som kommer greppa tag i mig, att det kommer stå en liten flicka utan underkäke utanför varje dörr jag går igenom osv. Detta leder till att jag alltid är på spänn och tror att minsta skugga är en varelse, stänger alla skåpluckor o garderobsdörrar, då jag tror att någon kommer att klättra ut. Jag har aldrig sett något men det känns ändå verkligt och som att det kommer hända. Har nu på sistone hört ljud till och från, har bl.a. hört ett ljud som lät som att någon höll på med mitt dörrhandtag och dova dunsar när alla i min familj sovde. har ingen aning vad detta är och hoppas därför på tips, är på helspänn hela tiden när jag är ensam. Kan tillägga att jag är 15 år.

Annons:
2Sirius
6/8/17, 12:15 AM
#1

Har du börjat med någon medicin nyligen? Vissa kan ge vad som kallas för "vanföreställningar", förföljelsemani, förändra mönstret i drömmar, sömnparalys rena hallucinationer eller ökad känslighet av känsel/sinnesorgan, vilket kan vara att svaga ljud som hörs tydligare, låter som något annat än vad det är… Sett någon film med liknande tema? Eller kan du komma på någon annan förändring i samband med att detta började?

!ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ?ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Feliiciia
6/8/17, 12:52 AM
#2

Äter inte någon medicin alls. Har varit nojig av mig tidigare och varit lite rädd för mörkret och reagerat lite extra på ljud. Har lyssnat på någon enstaka creepypasta (typ som en spökhistoria) men är väldigt härdad av mig när det kommer till skräckfilmer, berättelser etc. Har aldrig tidigare reagerat på något sådant, så personligen skulle jah ej anta att det är pga creepypastas. Har ej sett elle läst någon film eller bok med det här temat.

2Sirius
6/8/17, 2:02 AM
#3

Ja, mediciner som jag var inne på, påverkar ju olika ämnen/ämnesbalanser i kroppen, bland annat Hormoner. Och i din ålder, så händer det ju som bekant mycket i kroppen, framför allt med hormoner. Om det är på det viset, så måste jag erkänna att det är första gången som jag hört att den Fysiska utvecklingen skapar dessa fenomen. Frågar man mediala mäniskor, angående ett mer andligt perspektiv, så kan man få olika svar på vad som existerar eller hur de skulle agera. Men om det nu hade funits något som påverkade tankarna i denna riktningen, så brukar det heta att man måste bjuda in/släppa in dem, för att de ska kunna göra sig gällande. Vet inte hur du ser på andliga ting eller dess existens. Visst har jag varit i liknande tankebanor som du, men mer stundom sinnat, och en mer frekvent, mörkerrädsla, brukar komma av någon orsak 😕?

!ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ?ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Feliiciia
6/8/17, 6:39 AM
#4

Har inte riktigt någon åsikt om det övernaturliga, då jag inte har varit med om något sådant. Men förnekar dock inte det, så är ganska neutral när det kommer till tron på det. Kan inte komma på någonting som skulle kunna vara en utlösande faktor, men det blir bara och värre.

Annielle
6/16/17, 9:34 PM
#5

Jag tycker att det låter som en bra ide´att gå och prata med någon om detta, kuratorn på skolan eller liknande , speciellt med tanke på att du skriver att det bara blir värre.

Hoppas att det löser sig, för det måste ju vara jättehemskt!

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Upp till toppen
Annons: