Innan jag skriver hela detta inlägget så har jag två saker:
1) Jag har ingen aning om vart jag ska skriva detta inlägget
2) detta kommer förmodligen bli ett långt inlägg.
Jag är 14 år och för ca 4 årsedan började jag höra röster i mitt huvud. Eller röster och röster, innan var det en röst och nu är det obeskrivliga ljud. Ljuden låter hela tiden, men olika högt.
För nästan 1 årsedan började jag se saker, både "bilder" i mitt huvud och gestalter/gubbar i "verkligheten".
Nu kan jag inte avgöra vilka ljud och "gubbar" som är påriktigt och vilka som inte existerar. (Hoppas ni förstår)
För ca 6 månadersen började jag även typ "känna" saker. Tex jag känner att det står någon mellan dom två träden.. då känner jag typ närvaron av gestalten.
för ett tag sedan såg jag min död vilket skrämmer mig. Inte för att jag är rädd för att dö utan för att jag har sett saker som sedan blivit verklighet. Tex jag såg en gestalt som var en tjej och senare träffade jag henne påriktigt och jag hade aldrig träffat henne innan dess.
Grejen är att allt detta är för mycket för mig nu, jag har skurit upp nästan hela vänsterarmen för att ta ut min inre smärta och all ångest jag har. Jag får ångest utan någon direkt anledning och kan även få ångest för minsta lilla fel.
Jag har även ett antal gånger försökt ta mitt liv genom att ta överdoser av massa sömntabletter mm.
Jag har bara förlorat gnistan helt, jag kan se en framtid men den ligger för långt bort. Jag ser ingen anledning att fortsätta allt jag ser och hör blir bara för mycket.
Det finns en kille som jag kan prata med men varje gång jag pratar med honom om något så får jag bara ångest och skär mig själv. Han har sagt 1000 gånger att jag inte ska ha någon ångest när det gäller honom, men min lilla hjärna säger bara att han ljuger för att inte såra de feta missfostret som jag är. jag menar varför skulle någon och speciellt han vilja mig väl?
Jag håller på att tappa de helt. Bup är hopplösa så jag förväntar mig ingen hjälp från dom. Det ända dom gav mig var sömntabletter.
Det hade bara varit bättre om jag inte fanns, om jag bara somnade och aldrig vaknade igen. Då skulle jag inte ha några röster eller se saker och jag skulle inte kunna störa "han" mer.
Vad ska jag göra?