Annons:
Etikettallmän-psykiatri
Läst 1894 ggr
LaPrincipessa
8/14/17, 8:03 PM

Anteckna inför läkarsamtal?

Brukar ni anteckna saker ni ska ta upp vid t.ex. ett läkarsamtal?

Hur brukar det bli bemötta om ni gör det?

Annons:
Zepp
8/14/17, 9:02 PM
#1

Jaaa, det borde jag ha gjort, det är en bra ide!

Om du sammanfattar det till max 3-5 minuter, åså säger du.. jag har tänkt och antecknat en del som jag funderat på.. det tar bara någon minut att lyssna på, sen går vi över till ett vanligt läkare/patientsamtal.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Annielle
8/14/17, 9:28 PM
#2

Ja det brukar jag göra för att komma i håg viktigt som jag ska ta upp, ibland får läkaren läsa och ibland har de bett att få det jag har skrivit….har inte märkt någon skillnad på läkarbesöken bara för att jag har antecknat….är nog rätt vanligt att folk gör.

Är läkaren man träffar en skitstövel så har det ju knappast med ens anteckningar att göra, otur helt enkelt! 😕

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Honestyisdead
8/14/17, 11:21 PM
#3

Jag var på läkarbesök med en lapp men blev ombedd att inte läsa från läppen utan berätta hur jag kände istället.

OnlineCores
8/15/17, 5:57 PM
#4

Det kan vara bra om du har svårt att komma ihåg något specifikt du undrar. Så man inte kommer på sig sedan när man kommit hem att jag skulle frågat om knölen på ryggen också, som exempel.

Whoever is careless with the truth in small matters cannot be trusted with important matters.

lillan-65
8/16/17, 9:52 AM
#5

Jag har en spesiel bok ja skriver i under året sånt ja ska koma ihåg o seja till min nevrorlrog som ja går till en gågn om året. O det är aldrig nåra problem o ja tror hon tyker det är bra. O då merker hon med att man är förberett sej noga o att ,man hjör allt för o hjelpa till o bli frisk. SÅ tenker ja. Sen rigner ja ju såklart till den avdeleningen OM det är akut venta ja ju inte eller om ja tenker det är bra för dom o  inte behöva venta ett år på att dom ska få veta det så rigner ja ju såklart. Men dom är med veldit letta o ha samtal med o veldit snella alla så ja tror ja kansje har lite tur där.

Maria
8/16/17, 2:17 PM
#6

Jag har alltid med mig lapp med saker jag vill ta upp. Nu vet min neurolog om att jag har diagnostiserad minnesproblematik och frågar alltid om jag fått med allt på lappen😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Maria
8/16/17, 2:19 PM
#7

Jag såg nu att detta var sidan psykologi iFokus och det kanske kan vara lite skillnad på diagnoser och hur samtalen med läkaren är.

Mina problem är ju rent kroppsliga.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annielle
8/16/17, 3:55 PM
#8

Jag har med mig lapp oavsett vad det gäller för läkare jag ska träffa, känns viktigt att komma i håg saker….man kan lätt tro att man ska komma ihåg allt och svara korrekt på det de frågar, men så är i alla fall inte fallet för mig. De flesta blir ju stressade av att träffa en läkare, stress brukar inte precis göra att hjärna fungerar särskilt bra.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Farwuq
10/2/17, 4:04 PM
#9

Jag har mina anteckningar, och de får neurologen som "minneshjälp".

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

lillan-65
10/3/17, 10:48 AM
#10

det var en VELDIT BRA ide Farwoq. Ja ska nog med böraj med det för min nevrorlrog jobar på ett jetestotrt sjukhus o har veldit myket persiseneter derför. O hon är desutom veldit snell o skule ja kuna hjöra NÅT för o hjelpa hene så skule ja vilja det o DÅ kan ja ju det. BRA IDE. Ja har med skririvit minesanateckning till den tanadläkarn ja sanrt ska till om sånt ja måste fråag för min egen skul. MEN där ÄR ja oseker om HUR det ska gå till för aj vil INTE fråga ahn för han är inte snell o ja litar inte på han. OMER bestemt mej för ja pratata bara med sjköterskan (dom är snella). SÅ då måste ja fråag hene o HON får fråga tandläkan . så anatatar ja det få bli.

shiba123
10/3/17, 12:50 PM
#11

Jag tycker att det är jättebra,  och det är uppskattat! Ibland kan man känna sig ledsen, och är osäker på om man klarar att prata om sina problem.  Har det varit så för mig så har jag bara lämnat fram lappen, och har därför inte missat några frågor. Känner man sig nervös så blir det lätt att man pratar för mycket om annat, och tiden går. Då känner man sig också säker på att man har fått med allt.

lillan-65
10/9/17, 3:48 PM
#12

MYKET BRA ide på det tenket med

lillan-65
10/9/17, 7:04 PM
#13

ja har shickat ett medeleande till dej shipa123

Annons:
Upp till toppen
Annons: