Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1860 ggr
Snowblind
2017-09-10 01:45

Vaknade av ett konstigt ljud

Vaknade av ett konstigt ljud, det lät som två små chihuahuaor som slogs där den ena var i underlägg och gnydde, skrek gång på gång av rädsla och smärta. Det lät som att den blev torterad och i mitt nybakade huvud så undrade jag varför ingen av ägarna satte stopp för det hela. Hunden skriker ju av smärta! Så jag kliver upp och går till mitt fönster och hör att det inte var någon hund, det var en fågel. Från träder där skadorna brukar hänga, och gud vad den tjöt av smärta! :( det fortsatte hur länge som helst kändes det som, så jag klädde på mig och lyssna ordentligt hela tiden för "nu jävlar" ska den andre ha spö kände jag. Men så fort jag öppna dörren så blev allting tyst och endast vinden hördes… Jag hör fortfarande dess skrik i mitt huvud, det är liknande ljud till någon som gråter hysteriskt. Mitt hjärta blöder för den fågeln 😢😭 och har aldrig hört ett sånt hjärtskärande ljus av vad jag kan minnas… Tortyr är bland det värsta!! 😠😤 och visste inte var jag skulle skriva detta så hoppas det är ok. :)

Hjärta till er. Blomma ha en fortsatt fin dag!!

Annons:
Maria
2017-09-10 08:17
#1

Vad som händer med djur i det vilda kan man inte kontrollera utan det är som det är.

Jag förstår att det var en obehaglig upplevelse men samtidigt knappast något du kunnat förhindra.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Snowblind
2017-09-10 08:37
#2

#1 Jo jag vet, men blev så påverkad av ljudet. Kändes lite som en mardröm.

Hjärta till er. Blomma ha en fortsatt fin dag!!

Farwuq
2017-10-04 12:20
#3

Om det var som så att det aldrig förkommit en "fysisk" händelse som gett upphov till detta ljud. vilket jag uppfattar ditt inlägg som…
Så bör du fundera på  hypnagoga hallucinationer som kan uppstå vid uppvaknande, de finns en del att läsa om detta på nätet.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Snowblind
2017-10-04 17:09
#4

#3 ser att jag skrev "nybakade" i #0, tror det ska vara nyvakna.. 🤔 och skatorna istället för "skadorna". 😊

Låter intressant, har intresse för drömmar och sömn och det coolaste jag har upplevt är lucid dreaming.  Är väldigt säker på att ljudet existerade fysiskt, det var bara min hjärna som hade svårt att tolka var ljudet kom ifrån. 👍

Hjärta till er. Blomma ha en fortsatt fin dag!!

shiba123
2017-10-06 15:17
#5

Det du upplevde är något vanligt som hör ihop med "exploding head syndrome". Man vet inte riktigt varför det blir så strax innan man ska somna. Det händer något, helt ofarligt, i hjärnan som gör att man kan få denna "hallucination". 
Upplevde själv samma sak för några dagar sedan. Fick samma känsla som när någon drog ned en rullgardin väldigt snabbt, och sedan kunde jag höra hundskall. En vän berättade nästan samtidigt om precis samma sak, så det är vanligare än vad man tror.

shiba123
2017-10-06 15:20
#6

Tillägg: Diagnosen låter så mycket farligare än vad den egentligen är, men det är som sagt helt ofarligt. Det är inte värre än när det ex. rycker till i musklerna strax innan du ska somna.

Annons:
Snowblind
2017-10-06 18:59
#7

#6 intressanta grejer är det i varje fall! :O Känslan att man ramlar/snubblar eller faller känns som den vanligaste typen när man håller på att somna.

Hjärta till er. Blomma ha en fortsatt fin dag!!

Farwuq
2017-10-07 13:26
#8

Det där fallet innan man somnar är ganska vanlig, speciellt i inom esoteriska kretsar  diskuteras detta,

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

shiba123
2017-10-09 10:53
#9

Jag är mycket  intresserad av esoterisk kunskap, och har också mina funderingar kring detta.

Farwuq
2017-10-09 20:11
#10

#9 skriv ett pm, jag glömmer lätt, men jag vet en del om det esoteriska.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Upp till toppen
Annons: