Annons:
Etikettoff-topic
Läst 2534 ggr
[mindme]
9/11/17, 1:39 PM

Moneypig pojkvän, lämna?

Hej jag har haft en lång diskussion med min pojkvän inatt riktigt starka bråk, iallafall han har dolt något från mig jag råkade se en bild på en tjej på hans dator där det stod något om "moneypig" en moneypig är typ "A money pig is someone who gets sexual kicks out of paying out money or buying expensive gifts for a female." Det är iallafall beskrivningen jag hittat om det de har mee bdsm Att göra. han har chattat med tjejer som han har fått bilder av och fått sexuell njutning av dock har han gått under fejk indentiet och fejkbild, han sa att det är okej för det är som porr det skulle aldrig vara något seriöst på riktigt, han sa också att dem aldrig skulle vilja något med honom då dem bara vill ha pengar. vad är er åsikt? Jag gjorde slut med honom ikväll pga detta men ångrar mig, klarar knappt livet utan honom men smärtar för mycket detta. Tack snälla för råd, överreagerar jag eller är detta lika fel som jag anser?. Tillägg: (om de var oklart) Han betalar inte tjejerna han blir bara tänd av att dem är elaka ni kan googla om Ni undrar mer över fetishen (La upp samma på kvinna/relationer iFokus men vill ha mer svar(

Annons:
[mindme]
9/11/17, 1:39 PM
#1

6 Ja svårt att lämna när man inte har någon annan samtidigt så är man väl alltid värd det bästa även när de inte känns så, undrar dock om någon kan se de från hans perspektiv? Att det verkligen bara är "porr" för han? För min del mår jag illa, han onanerar till andra tjejer han chattar med och deras bilder han håller på med någon fetish även om det bara är en fantasi och "fejk" jag borde vara nog, han sa även att han ville ha "vajuljsex" med en seriöst partner och kolla/skriva annat typ som hans chattar,, hade det "bara" vart en porrvideo hade jag inte brytt mig detta är riktiga människor han ibland har kontakt med i dagar

chaoscrime
9/11/17, 2:23 PM
#2

Bra att du gjorde slut på relationen! Jag hade gjort hus i helvete..

Feel my mind, read my body, touch my scars.

OnlineCores
9/11/17, 3:49 PM
#3

Det är ett märkligt beteende och det är inte normalt. Det har inget med dig att göra och du behöver inte bli utsatt för det. Det är ett individuellt problem hos honom och det kan lika väl vara en perversion som att det kan vara något annat, som kontroll och dålig impulskontroll till exempel. 

"han har chattat med tjejer som han har fått bilder av och fått sexuell njutning av dock har han gått under fejk indentiet och fejkbild, han sa att det är okej för det är som porr det skulle aldrig vara något seriöst på riktigt, han sa också att dem aldrig skulle vilja något med honom då dem bara vill ha pengar. vad är er åsikt?"

Det verkar inte som att han tycker att han gör fel när han sårar dig, och det säger en del hur rubbad hans empati är för tillfället. Jag vet inte om ni har barn ihop, om det finns droger inblandade m.m. Men det är helt klart att du inte ska behöva anpassa dig till honom om han inte är villig att göra detsamma.

Jag vet inte vad du ska göra, för jag vet inte hur er livssituation ser ut, och om det finns någon anledning att försöka fixa problemet med parterapi eller något liknande.

I en relation har man två grundläggande uppgifter:

  • Lär din partner om dina behov.
  • Lär dig om din partners behov.

Det innebär inte att du ska tillfredsställa hans sexuella njutning, utan att möta hans emotionella behov. Och det måste gå åt båda håll, annars går det inte.

Vad vill du med ditt liv och vad vill han med sitt liv?

Whoever is careless with the truth in small matters cannot be trusted with important matters.

[mindme]
9/11/17, 7:31 PM
#4

Tack för era svar Och #3 för ett utformat svar han har problem med empati sedan innan ja, han förstår verkligen inte varför jag blir upprörd han jämför det med en porrvideo och tycker jag är helt från vettet som inte förstår detta.. hade det bara vart en porrvideo hade jag vart okej med det han kan inte ha någon interaktion med en porrvideo, han chattar med riktiga tjejer här och får bilder av dem det är HAN som chattar även om hans indientiet är fejkad så är det fortfarande han och han får njutning av andra tjejer som kanske också får njutning av det.. kanske vill dem bara ha pengar men fortfarande han har kontakt med dem mer än en gång. Jag är fortfarande helt illamående, har tagit tillbaks honom han är drogfri dock men funderar fortfarande på att göra slut jag kan inte släppa smärtan spec eftersom mitt ex var otrogen och jag verkligen litade på denna killen vilket jag inte borde ha gjort alls?? Antar jag.

OnlineCores
9/11/17, 10:02 PM
#5

Om han har ett missbruksbeteende som påverkar er relation, så är det ingen mening att förhandla. Antingen slutar han med det, med professionell hjälp eller utan. Eller så fortsätter han med sitt beteende. Det är svart eller vitt.

"har tagit tillbaks honom han är drogfri dock men funderar fortfarande på att göra slut"

Du låter förvirrad.. Han gör fel och du tar tillbaka honom. Du belönar ett negativt beteende. Det är en signal du sänder till honom, en signal som visar att han kan göra så och att han inte behöver tänka mera på konsekvenserna. Om du gör slut, då är det slut. 

Har du reflekterat över varför du valde att "tagit tillbaka" honom. T.ex. över vad du uppfyller för behov genom det? Vad vi än gör, så gör vi någonting och allt vi gör grundas i en anledning, alltså vi gör det för en anledning.

Whoever is careless with the truth in small matters cannot be trusted with important matters.

smartatjejenmaria1980
9/13/17, 11:42 PM
#6

Stå på dig, om ni är i ett exklusivt förhållande så är det exklusivt

Annons:
OnlineCores
9/14/17, 4:24 PM
#7

#6 Vad menar du med ett exklusivt förhållande? Det låter märkvärdigt.

Whoever is careless with the truth in small matters cannot be trusted with important matters.

Aleya
9/17/17, 10:27 AM
#8

#7 tror personen menar att man är tillsammans och inte får ha andra med i "spelet". Att man är sk. Exklusiva.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

OnlineCores
9/17/17, 12:05 PM
#9

Men vadå, om man då är i ett inklusive i ett förhållande, har man då relationer med flera andra samtidigt? Jag kanske är old-school, men det låter befängt.

Whoever is careless with the truth in small matters cannot be trusted with important matters.

Aleya
9/17/17, 12:30 PM
#10

#9 ja det finns folk som gör så också.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

vallhund
9/28/17, 12:23 PM
#11

#1 "svårt att lämna när man inte har något annat"? Menar du att du inte kan lämna en kille innan du har någon annan?

Lämna puckot, lev själv o ta reda på vad du vill med livet o ev. relationer.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Upp till toppen
Annons: