Annons:
Etikettpersonliga-berättelser
Läst 2562 ggr
[Wijnja]
2017-10-12 12:58

Är bra på dölja mina känslor

Är bra på dölja mina känslor döljer min sorg visar inga känslor

Annons:
Emo
2017-10-12 13:01
#1

Det är nog ganska vanligt.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

[Wijnja]
2017-10-12 13:08
#2

Sorgen har inte gå över

2Sirius
2017-10-12 14:33
#3

Det är bra att berätta hur man mår, det blir då oftast som att tankarna kommer ut ur huvudet och får mindre kraft. Det kan kännas svårt att prata med/berätta för andra, då det väldigt lätt kan kännas pinsamt, eller som att ingen lyssnar… Vad man kan göra då är att skriva dagbok, är man rädd för att någon ska läsa det, så kan man skriva på ett papper och förstöra det, eller på datorn och "Glömma att spara det." Om de ändå kommer tillbaka, så behöver man hitta grundorsaken till det och försöka hantera det. Endel saker kan vara bra att bara försöka aceptera, och ignorera alla tankar som kommer kring det. Andra saker kan då istället samlas på lager, och till slut bli som en "tryckkokare". Det är ok att du skickar pm ifall du känner för att prata med någon utomstående, önskar dig all Lycka med att lösa dina problem 💗.

!ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ?ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Wijnja]
2017-10-12 14:48
#4

Tack förlorade min styvpappa för 3 år sen i cancer har inte gått vidare

OnlineCores
2017-10-12 17:12
#5

#4 Varför har du inte gått vidare? Vet du det?

Whoever is careless with the truth in small matters cannot be trusted with important matters.

[Wijnja]
2017-10-12 18:05
#6

För jag har till tillåtit mig släppa taget för jag vet det för jag tänker på honom hela tiden

Annons:
Farwuq
2017-10-12 18:20
#7

Berätta lite mera, var han speciell i sin karaktär, kärleksfull, generös eller något sådant?

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[Wijnja]
2017-10-12 18:31
#8

Väldigt snäll han va en förebildverkligen som ville man skulle lyckas fanns alltid där

Farwuq
2017-10-12 19:30
#9

Tyvärr har även förebilder sin begränsade livslängd.
Bevara hans minne ömt i ditt hjärta, och försök själv leva som han lärde.
På så sätt kan du ha hans anda kvar.

❤️

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[Wijnja]
2017-10-12 19:33
#10

Gjorde en tatuering som minne till han

Farwuq
2017-10-13 10:52
#11

Bra, då finns han med dig vart än du vandrar.

❤️

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[Wijnja]
2017-10-13 12:57
#12

Oj ja jag har anorexi vågar inte söka hjälp

Farwuq
2017-10-13 16:27
#13

Klar du måste söka hjälp, hela din kroppsliga hälsa riskeras att förstöras.
Tala med din vårdcentral, de bör veta mycket mer än vad jag vet.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
[Wijnja]
2017-10-13 16:30
#14

Jo man kan dö det är en dödlig sjukdom

Maria
2017-10-13 16:33
#15

#12 Vad säger läkarna som utreder dina magproblem? Du har ju bland annat fått näringsdryck så det verkar som om de ändå har koll fastän du inte berättat rent ut om dina problem.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Wijnja]
2017-10-13 17:06
#16

Jag skäms för berätta om mina problem bättre prata med någon som förstår som dem på frisk och fri

Maria
2017-10-13 17:13
#17

Här läkaren inte alls kommenterat din vikt? Jag tänker på det här med näringsdryckerna. Jag tycker absolut att du ska berätta även om jag gissar att läkaren förstår.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Wijnja]
2017-10-13 17:20
#18

Han har inte sagt ett ljud jag tror han har räknat ut det att jag lider av anorexi jag fattar inte varför jag blöder från magen har fått tid till gastro och koloskopi i dec

Honestyisdead
2017-10-13 17:25
#19

Innan sa du att läkaren hade sagt att du hade anorexi och du skulle få näringsdryck. Sedan sa du att du inte har det och nu säger du att du har det men att läkaren inte har sagt något. Vilket är sant?

Emo
2017-10-13 17:26
#20

#18 Lycka till! Hoppas det kommer något gott av det.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Annons:
[Wijnja]
2017-10-13 17:29
#21

Konstigt det är ingen som säger nått

[Wijnja]
2017-10-13 17:29
#22

Tack

Farwuq
2017-10-15 13:04
#23

Ibland måsten man tyvärr tvingas att öppna munnen själv för att andra ska få upp ögonen och det gäller dessvärre även vården.

Man måste »ligga på« och förklara hur illa man mår och nära man är krasch.
Jag är själv gravt sjuk och får verkligen anstränga mig för att förklara för neurologerna - ibland hjälper det, ibland inte.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

m2studio
2017-10-15 14:24
#24

Hej Wijnja,

Under hela mitt liv, jag har försökt att hjälpa tre personer som jag bekantat med under olika omständigheter och en av dem har litat på mig och jag kunde hjälpa henne med hennes anorexi och hon gick upp i vikt 20 kilo och bor normalt och är gift nu, komplikationer som är kvar från då tiden hon hade anorexi är lite tarm problem som hon tar medicin. 

Jag har några frågor som om du föredrar att svara då kanske jag kan ger dig några råd i början och sedan med lite mera tid kan du blir bättre och bättre antar jag, men för att du blir helt frisk från anorexia skall du litar på en person i 100% skalla som är mycket svårt att nå nivån i början men efter ett tag kanske du kunna lita på en person som kan mot arbeta sjukdomen och då du får ett bra hjälp under ett inte lång tid och en vän för livet.

1 - Hur gammal är du? Hur lång du är? Hur mycket vikt du har just nu?

2 - Om du bor ensam? har du barn? har du andra allvarliga sjukdomar som cancer?

3 - Hur mycket näring får du i dig dagligen? Vad brukar du gilla bäst bland mat varor?

4 - Hur ofta äter du? Hur mycket?

5 - Vad gör du på dagarna? jobbar du? Vad har du för hobby?

Efter sådana frågor kommer vi på nivå 2 som leder med några andra frågor som om du vill kan svara privat, men om inte inte vill ha hjälpen jag erbjuder så jag förstår och råda dig att testa prata med en Psykolog, eller en präst, eller en naturkost kunnig som kan hjälpa dig med naturliga växter som kan hjälpa dig att lära kroppen att ta emot näring, samt påverkar hjärnan som motivera dig med detta.

bara glömma ej att ditt liv är värt mycket för alla andra människor utan att de säga det till dig.

Lycka till.

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

Upp till toppen
Annons: