Annons:
Etikettallmän-psykologi
Läst 1411 ggr
[sorgsenfigur]
10/20/17, 9:00 PM

långdistans, relationsproblem

Är i en relation med en människa som jag ansåg vara min själsfrände, vi upptäckte världen tillsammans det var verkligen magiskt alltihop ALLT var perfekt aldrig upplevt det innan..  när det snart gått ett år sedan relationen startade sprack fasaden när jag upptäckte vissa saker som lutade åt otrohet online, men mer att han snackat flörtigt med tjejer.

 Vi har lång distans men vi har ändå vart tillsammans mer än vi vart isär, men när vi väl vart isär kan det vara för veckor åt gången.. och under denna tiden kanske ensamheten tärt på honom? åt andra sidan han ägnar inte längre tid åt mig riktigt, han verkar jämt ha fullt upp och skriver liksom inte när han väl skriver är han kärleksfull men det är inte nog för mig. Vi ska ses om inte allt för länge, men tiden isär och att han knappt skriver då känns som att hans intresse svalnat? har frågat detta men han påstår såklart att det inte svalnat. 

För min del känner jag att sveket och att han inte ens kan spendera tid med att skriva är nog, jag vet inte om jag kan göra slut, jag älskar honom så innerligt men en stor del av mig vet att det inte funkar.. lite pga distansen, men mest för otroheten och hans ovilja att skriva emellanåt.. vad hade ni gjort? hur gör man slut om man "måste" ?

(skrev samma på en annan sajt men ville ha andra synpunkter här m)

Annons:
vallhund
10/20/17, 9:44 PM
#1

Du får ta upp det med honom när ni ses. Hur ser era framtidsplaner ut, hur gamla är ni, har ni någon överenskommelse om hur relationen skall se ut?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

[sorgsenfigur]
10/20/17, 10:17 PM
#2

Vi pratar om det, men känns som han inte är ärlig.. för sen hamnar vi i den där onda cirkeln igen

vallhund
10/20/17, 11:08 PM
#3

Om du inte känner tillit så saknas väl grunden för att ha ett förhållande?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

OnlineCores
10/20/17, 11:20 PM
#4

Jag skulle acceptera att gå skilda vägar och även vara öppen för att saker och ting kan se annorlunda ut i framtiden. Vem vet… ni kanske bor närmare i framtiden och då kan man se hur bådas situation ser ut igen. Distans är alltid en dålig idé, samtidigt som att det är en rik erfarenhet.

Whoever is careless with the truth in small matters cannot be trusted with important matters.

vallhund
10/20/17, 11:33 PM
#5

#4 Nej distans är inte alltid en dålig idé, vet många som lever så o mår prima av det.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

shiba123
10/21/17, 10:22 AM
#6

Jag lever i ett förhållande på distans, och jag tycker att det är helt perfekt! Jag kan gå upp när jag vill, göra vad jag känner för och kan röra till hur mycket jag vill. Men då är det förstås viktigt med tillit, för litar man inte på vandra så skapar det mycket oro. Som jag skrev i ditt förra inlägg, kanske att ni kan leva ifrån varandra ett tag, och ni hittar tillbaka till varandra lite senare?  Men man lever ju i nuet, och det är just nu som man vill att det ska fungera. Så det är jobbigt när man inte riktigt vet hur man vill ha det.

Annons:
OnlineCores
10/21/17, 6:05 PM
#7

#6 Då har du inte ett speciellt stort behov av aktiv närvaro. Det finns ingen regel utan undantag, det stämmer. De flesta har behov av fysiskt närvarande i relationer vilket inte går att uppnå på distans. Alla har inte det behovet men de flesta har det. Och det är tydligt att det är något som påverkar sorgsenfigurs relation negativt.

Whoever is careless with the truth in small matters cannot be trusted with important matters.

vallhund
10/21/17, 6:51 PM
#8

#7 Vad de flesta har behov av kan man inte veta utan att undersöka den frågan. Vad som påverkar TS relation negativt kan vi heller inte veta.
Jag uppfattar det som att det saknas tillit.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

OnlineCores
10/21/17, 7:02 PM
#9

Man vet att kärlek och närhet är ett viktigt behov för människan. Jag tolkar det som att brist på bekräftelse leder till brist på tillit. Du kan inte bekräfta någon till fullt på distans, bl.a. att kroppsspråket saknas. Och är det en kärleksrelation så är det enormt hinder eftersom det är lukt.

Whoever is careless with the truth in small matters cannot be trusted with important matters.

[sorgsenfigur]
10/21/17, 7:05 PM
#10

Kan förstå hur du tänker Onlinecores men samtidigt du måste vara öppensinnad till hur olika det kan vara för det är ju så personligt. 

Jag gick in i denna relationnen medveten om hur det skulle vara För det första med vår distans har vi ändå valt att vara med varandra mer än utan varandra, vilket inte alla som har långdistans kanske har möjlighet till men vi har, men när vi väl vart isär har avståndet gjort att det kunnat vara MÅNGA veckor tills vi kunnat ses -för min del hade detta funkat helt fint om det inte vore för hans oförmåga att kontakta mig tillräckligt, det i samband med distansen får mig att ifrågasätta hans vilja att fortsätta detta. Men största problemet i detta är nog otroheten och som #8 säger brist av tillit. Målet för OSS är att bo tillsammans en dag men vissa kör med långdistans och är nöjda så. Jag vet inte om jag kan fortsätta detta dock, då allt gör så ont.. ovissheten och allt tär. Men han är verkligen den största kärleken jag någonsin haft, vill inte ge upp det hela.. får se kanske han förvånar mig och gör slut istället? hm.. man vet inget här i livet.

Halvvild
10/22/17, 8:18 AM
#11

#10 Ja tyvärr är det inte mycket man vet och ibland går det endast att spekulera. Jag brukar tänka att inte skriva något som "tycker du inte om mig längre?" "har du varit med någon annan?" så fort jag får dessa känslor utan försöka tänka igenom logiskt och sedan ta ett seriöst snack. För jag har en oro att ifall man skriver sådant flera gånger så kanske det till slut blir sant.

Ett exempel är att någon säger till en annan att personen är korkad och dum i huvudet gång efter gång, en gång i veckan kanske. Tillslut kanske personen tror att den är korkad och inte kan någonting.

Men det är endå en viktig sak - tilliten. Jag hade svårt att få tillit för min  förra partner och kände mig misstänksam emellanåt, tog flera flera månader innan jag kände att jag kunde lita på honom och förstod mig på hans tankesätt och värderingar tillräckligt. Vissa personer är svårare, vissa lättare. Men när jag väl fick tilliten så kändes det väldigt tryggt och säkert och mina känslor ökade då till och med. 

Strax innan det tog slut mellan oss så fick jag vibbar om att han inte gillade mig längre, fick knappt någon hejdåpuss och han var inte lika initiativ-driven när det gäller att ta kontakt och skriva. Han rörde mig knappt vilket kändes jättetråkigt men det hela grundade sig i att hans känslor hade försvunnit. Så visst kan magkänslan vara rätt, men ibland också fel. Jag fick t.ex. misstankar om att han träffade andra men hade då fel.

Så för att knyta ihop påsen med min text, ta det cool och ta hand om dig själv, ditt liv och dina kontakter så att du står på stabila ben. Om du misstänker att han träffar andra, ta det snacket med honom ordentligt när ni möts och fråga vad han tycker om otrohet och så. Vad han värderar, hur pass seriös han vill vara med ett förhållande - vill han att det ska vara långvarigt? 

För det är ju inte kul att inte må bra pga. någon man älskar :/ Sådant tär på en väldigt ordentligt. Hoppas allting löser sig för dig på bästa sätt! :)

Upp till toppen
Annons: