Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

01. Akuta situationer 02. Allmän psykiatri 03. Allmän psykologi 04. Personliga berättelser 05. Anhöriga 06. Behandling/Medicin 07. Beroende 08. Bipolär sjukdom/Manodepression 09. Depression/Ångest 10. Kronisk smärta påverkar själen 11. Neuropsykiatriskt 12. Personlighetsstörningar 13. Psykoser 14. Schizofreni 15. Stress/Tvångstankar 16. Sömnproblem 17. Tvångsvård/Rättsligt 18. Ätstörningar 20. Dagens fråga 21. Självtester 22. Stödorganisationer 23. Tänkvärt 24. Undersökningar 30. Bok/Filmtips 31. I Media 32. Positiva/Negativa 33. Skratta är nyttigt 34. Utanför ämnet 35. Om sajten/Om iFokus
35. Om sajten/Om iFokus

Ansökan om tillträde till »känsliga rummet«

2017-10-29 17:55 #0 av: Farwuq

Ni som vill ha tillträde till det planerade »känsliga rummet«, ni skriver här i tråden och ber om tillträde, så ska vi öppna när vi är klara med en del detaljer.

Ni är hjärtligt välkomna.

/Farwuq sajtvärd

Den vilda glädje jag kände när jag var sexton och hittade en oöppnad flaska brännvin i snön vid fotbollsplan, är tyvärr utom räckhåll idag.

V:  för Astrologi & Psykologi M:  för Astronomi, Beroenden, Existens, Filosofi & Finland

Anmäl
2017-10-29 18:18 #1 av: Hera

Jag vill gärna.

Anmäl
2017-10-30 10:27 #2 av: Zadie

Ja tack!

Anmäl
2017-10-30 10:33 #3 av: Farwuq

Vi diskuterar i staben och alla har inte svarat ännu.
Men vi håller på att bygga lite i bakgrunden och ni får besked när vi är klara.

Den vilda glädje jag kände när jag var sexton och hittade en oöppnad flaska brännvin i snön vid fotbollsplan, är tyvärr utom räckhåll idag.

V:  för Astrologi & Psykologi M:  för Astronomi, Beroenden, Existens, Filosofi & Finland

Anmäl
2017-10-31 16:15 #4 av: m2studio

Vad har för skillnad detta rum med andra? vad skall diskuteras i detta rum? och varför skall man ansöka? 

Anmäl
2017-10-31 16:46 #5 av: Farwuq

Det är ett rum där man tar upp mer kontroversiella och personliga saker.

Det är som så att medarbetarna säger ja eller nej till en medlem, mycket beroende på hur pass aktiv personen varit tidigare på psykologi och på vilket sätt den bemött andra i öppna diskussioner på övriga iFokus; d.v.s. om du har »dåligt« rykte och varit elak i andra trådar på iFokus och är lite kontroversiell och »hårdordig«, så blir de som sitter i staben tveksamma och nekar då tillträde för den sökande.

Anmäl
2017-10-31 16:51 #6 av: Hera

Förresten jag tar tillbaka min ansökan. Förstod nu vilken typ av diskussioner du ämnar att tillåta där inne. Det vill jag inte ta del av.

Anmäl
2017-10-31 16:59 #7 av: Emo

#4 Det är också ett sätt att hindra barn från att ta del av ämnen de bör skyddas från.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel  och Psykologi
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Anmäl
2017-10-31 18:44 #8 av: Farwuq

#6 Allt är frivilligt.

Anmäl
2017-10-31 19:13 #9 av: m2studio

Tack  Farwuq för svaret.

Anmäl
2017-11-04 00:16 #10 av: Lonaa

Jag vill gärna vara med. Har väl inte varit så aktiv just här inne, mer på hund- och hästrelaterade forum men även på bla Kvinna samt depression- och ångestsajterna.

Matte till jaktlabben Nikka och cairnterriern Charlie
Toktantens dagbok - Om hästar, hundar och livet i största allmänhetBlomma

Anmäl
2017-11-04 16:21 #11 av: Farwuq

Vi försöker få ihop något i bakgrunden, du finns givet med på listan.

Tummen upp

Anmäl
2017-11-07 19:00 #12 av: Tuulikki

Ja, gärna

↠ Just keep swimming ↠ 

Anmäl
2017-11-08 10:19 #13 av: Farwuq

Ok.

Anmäl
2018-03-20 18:15 #14 av: Lonaa

En korkad fråga, men finns det "Känsliga rummet" nu? Kan man få vara med i så fall? (Det här var läskigt, känns nästan som när man var liten och frågade om man fick vara med och leka, även om jag absolut inte menar att det är på "skoj",)

Matte till jaktlabben Nikka och cairnterriern Charlie
Toktantens dagbok - Om hästar, hundar och livet i största allmänhetBlomma

Anmäl
2018-03-22 06:50 #15 av: Farwuq

Lonaa du är redan medlem till den "privata delen", så även Tuulikki.

Anmäl
2018-03-25 19:41 #16 av: Calcifer

Jag går gärna med om det går för sig.

Är värd för ångestsjukdomar och medarbetare på depression så har varit väldigt aktiv där och ämnena hänger kanske ihop till viss del åtminstone.

"I think the problem with people like this is that
they're so stupid they have no idea how stupid they are."

Anmäl
2018-03-25 22:55 #17 av: Jarl

Det är redan för många som har tillgång till privat delar? Och då faller ju hela grejen!

Anmäl
2018-03-30 21:22 #18 av: BibelnmedJoel

Jag vill ha tillträde!

Anmäl
2018-03-30 21:34 #19 av: vallhund

#18 Glöm det.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Anmäl
2018-03-30 21:36 #20 av: BibelnmedJoel

#19  det är väl inte du som har hand om det här?
Varför oroar det dig då att jag får ta del av nått som inte är ditt?

Anmäl
2018-03-30 22:02 #21 av: JoelmedBibeln

#20 Instämmer helt! Gud är god!

Anmäl
2018-03-30 22:04 #22 av: Calcifer

#21 Hahaha nu pratar du med dig själv och försöker inte ens låtsas som om du inte gör det. That's dedication. xD

"I think the problem with people like this is that
they're so stupid they have no idea how stupid they are."

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.