Annons:
Etikettakuta-situationer
Läst 1307 ggr
[sorgsenfigur]
2017-10-30 00:47

Självmord

Jag vill inte ta upp detta egentligen men jag måste få ut detta Ur mitt system ja det är bekräftelsebehov att jag vill att någon ska läsa det, känner mig så onsynlig. Man får inte säga att man gått sönder till folk man har kontakt med men hemligheten kommer inte följa med mig i graven. Jag orkar inte mer, jag ber om ursäkt om det är egoistiskt eller om det är triggande för någon att höra detta. Jag har länge balanserat mellan livet och döden, och jag vet att folk inte tror jag ska dö, dem tror jag älskar livet. Dem har fel. Jag mår så dåligt att jag inte orkar, jag tar inga råd jag har inte kontakt med människor heller jag kommer inte lyssna på råd här heller, man skulle kunna kalla mig sjuk. för så känner jag mig sjuk, nära döden. Men kanske blir det jag som leder mig in i döden? Jag vet inte vad som är sista utvägen, måste jag ta mitt eget liv? Det gör ont varje dag jag vill ha frid.

Annons:
eirwen
2017-10-30 01:02
#1

Jag vet att det finns folk som är oförstående för psykisk ohälsa på grund av flera olika anledningar, oftast okunskap. Men har du testat att prata med de kontakter du har om hur du mår? För det är även vanligt att man känner sig avvisad eller att det inte är okej att säga att man mår dåligt men egentligen så är så inte fallet när man väl pratar med personen. Jag förstår att det känns hopplöst, men det finns hjälp att få och folk som kan stötta. Det gäller dock att ta emot hjälpen också, vilket också kan ta tid. Får jag fråga hur gammal du är?

Värd för https://socialtarbete.fria.ifokus.se och medarbetare på Psykologi ifokus.

Maria
2017-10-30 06:14
#2

Du har precis börjat med ny medicin och det kan göra att man känner sig ordentligt nere med tankar kring döden som en biverkning i början.

Prata med din läkare.

Det fungerar så olika hos olika personer men det kan vara en förklaring.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

m2studio
2017-10-31 19:30
#3

#0 av: sorgsenfigur När du ber om ursäkt och tänker på andra, betyder att du har sund förnuft och inte är egoistisk själv heller. Samtidigt du tänker på andra betyder att du vet vad är viktigt och jag lovar dig att det finns mer än en utväg. Ta inte hastiga beslutar och prata med din läkare samt vi kan förstår dig om du öppnar dig lite grann. Ditt liv spelar mycket roll i alla samhälle, utan dig, utan mig och utan andra blir inga samhälle, så tänk inte så där att du står vid sista utvägen, nej, alltid finns andra utvägar fast det är möjligt att man inte ser dem.

Jag lovar dig att det finns hjälp överallt, du ska bara välja vilken av dem du vill. Jag är säkert att du tänker med sunt förnuft eftersom du inte vill vara en annans triggare heller. Om du vill kan få hjälp fortare än du anar så bara kontakta den du föredrar mest. vi kanske kan hjälpa dig också. vem vet, kanske du gillade vår förslag.

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

Upp till toppen
Annons: