Annons:
Etikettallmän-psykologi
Läst 1050 ggr
Ahees1
11/12/17, 5:04 PM

Förstår inte när någon är indirekt, hal, ljuger osv

Hej, Jag tror att alla är ärliga jämt. Förstår inte når någon är indirekt, ljuger osv ( om det inte är en solklar lögn) Varför är jag så och vad kallas det? Vad kan man göra? dignos?

Annons:
[PeterTM]
11/12/17, 5:09 PM
#1

Det kallas att vara godtrogen eller naiv och sånt brukar man tvingas göra sig av med efterhand man blir äldre och inser att många människor faktiskt endera ljuger eller förändrar sanningen till sin egen fördel. 

När man är ung tror man ofta alla om gott och man blir lätt lurad. Ärlighet bland folk i allmänhet är ingenting självklart, man måste alltid ta med i beräkning när någon säger något att det endera är felaktigt, missuppfattat, eller ren lögn.

Maria
11/12/17, 5:36 PM
#2

Jag har alltid varit väldigt godtrogen vilket ibland har ställt till det men det är ändå en egenskap jag vill behålla😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Ahees1
11/12/17, 6:05 PM
#3

Okej tack, finns det några fördelar med att vara godtrogen?

Maria
11/12/17, 6:34 PM
#4

Jag vet inte om det är någon fördel precis. Jag tror i mitt fall att det handlar om personlighet.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

OnlineCores
11/12/17, 8:36 PM
#5

Jag tror att en anledning kan vara att hjärnan måste vila emellanåt och den orkar inte vara alert hela tiden. Lite som när man går in i en social dynamik, att man upplever trygghet. En teori bara.

Whoever is careless with the truth in small matters cannot be trusted with important matters.

Upp till toppen
Annons: