Annons:
Etikettbehandling
Läst 4456 ggr
emeliiiiieee
2017-11-18 09:24

Voxra

Äntligen fått tag i HC som valde att byta medicin ist för att höja sertralinet. Nån här som ätit voxra?

Annons:
2Sirius
2017-11-18 10:09
#1

Spännande det här med mediciner… Började med Citalopram, som sedan byttes till Venlafaxin, för att få igång mig mer. Med tiden fick jag Lamotrigin, som verkligen fick mig att göra saker, även tråkiga, kunde gå hur lätt som helst och nästan vara roliga. Det fanns då funderingar kring eventuella Bi-polära drag, då jag över tid hade mer och mindre aktiva perioder. För att plana ut dessa svängningar, byttes Venlafaxin ut till Voxra, och den kompletterade Lamotriginen bra, jag kom igång än mer. Nu var det så att jag fick grova kväljningar av Lamotriginen, i takt med den önskade effekten, så jag kan inte ta den dos som jag borde, men utan den, så blir jag mer eller mindre handlingsförlamad. Bara Voxran, hjälper inte… …är nu uppe i 450 mg, det är sällan de går högre. Då jag hört om de som mått sämre, men även de som fått bra hjälp av Sertralin, så har jag velat prova den, men har inte fått. Anses nu ha ADD och Autismspektrumstörning (som det heter), har provat 4 ADHD Mediciner, men ingen har gett någon vidare effekt på mig.

!ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ?ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Maleficum
2017-11-22 21:03
#2

Har ätit voxra förut och i början funka det riktigt bra (även om jag första veckan eller två hade en del biverkningar som senare gick över, dock inte alla), hjälpte även en del för min koncentration (har add bla) men efter nåt år eller så börja jag känna mig extremt kraftlös och tog ytterligare nåt år innan jag koppla det till medicinen.

Har dock problem med utbrändhet bla och misstänker att jag kanske har kronisk trötthetssyndrom också (dock inte testat än) då jag har sjukt lätt att få biverkningar på de mediciner jag testat på senaste tid (vilket kan vara en av symptomen på kronisk trötthet).

Är ju dock svårt med mediciner då de funkar så annorlunda på olika personer.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Zadeira
2017-11-23 15:54
#3

Jag provade Voxra ett tag men jag blev speedad på den. Fick hjärtklappning, rastlös till tusen, kunde inte sova mm. Kändes som jag hällt i mig en liter energidryck hela tiden. Den hjälpte ju mot problemet att jag inte hade någon ork, men blev istället fel för att jag aldrig kunde slappna av, framförallt fysiskt.

Fick den för att läkaren misstänkte att jag kunde lida av bipolaritet istället för Borderline, men det uteslöts ganska fort.

emeliiiiieee
2017-11-26 20:56
#4

Har inte märkt skillnad med voxran ännu . Har bara märkt mer agressivitet

Annielle
2017-12-04 09:42
#5

Jag testade Voxra i ett par månader för några år sedan, men fick tyvärr ingen effekt, möjligen var det den som gav mig utslag på magen mot slutet som biverkning?!? I normala fall är jag extremt känslig för mediciner och mår riktigt skitdåligt fysiskt som psykiskt i början av medicineringen (minst en månad) men inte med denna tack och lov.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Lona
2017-12-25 00:43
#6

Jag åt Voxra när det var relativt nytt. Först funkade det otroligt bra, för första gången i livet var jag normal. Inte så att det slog över i hypomani/mani eller liknande utan just…normal (som jag förmodar att vanliga människor känner sig, av vad de berättar om sina känslor och tankar).
Tyvärr försvann effekten efter några månaders medicinering, trots att vi körde på maxdos.
Lika bra att sätta ut det igen så nu äter jag andra mediciner (Sertralin, Anafranil Retard, Lamotrigin och lite annat) - dock ingen som funkar lika bra som Voxra gjorde initialt.
Lite som att ha fått se paradiset men bli utslängd…


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Annons:
2Sirius
2017-12-25 01:28
#7

Svårt ibland att veta vilken med. Man ska ha. En vännina till mig kom igång bra på Quetepin, trotts att hon inte är Diagnostiserad med Schizofreni.

!ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ?ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: