Annons:
Etikettallmän-psykiatri
Läst 2400 ggr
[letgoprincess]
11/23/17, 3:38 PM

Måste göra slut.

Jag är i en relation med en man sedan två år tillbaks, men jag har förstört mycket har förstört hans förtroende helt inte med otrohet men har vart elak emellanåt och totalt oförstående har dock ändrat mig och börjat med medicin, dem senaste två månaderna har han nästa bara tagit upp alla negativa aspekter med vår relation känns som han vill ändra vår relation men även fast jag tagit steget tar han inte det han har liksom fastnat i det gamla och kan inte gå fram.

 Jag älskar honom så mycket, har bölat som en baby och trott jag behövt ta livet av mig, för jag kan knappt göra slut han är den bästa jag haft och den bästa relationen jag haft även om jag orsakat kaos, känns som jag väntar på att han ska göra slut. vi kommer ingenstans i vår relation då han är fast, vi talar en hel del om detta men har fastnat. Slängt alla våra saker vi samlat ihop (som jag fått som gåvor) raderat bilder. Känns som jag är påväg, men behöver bara steget att göra slut. Vill egentligen inte göra slut men känns som jag inte har något val. Vad hade ni gjort?

Annons:
OnlineCores
11/23/17, 4:43 PM
#1

Var och en måste ta sitt eget ansvar och sluta vänta på att den andre ska göra det. Ibland vill man olika saker med livet, så frågan är: vad vill ni? Och då syftar jag inte på vad ni vill i allmänt språkbruk, utan jag syftar på vad ni verkligen vill innerst inne. För när någon verkligen är ärlig, då känner man det. Hur vill ni leva och hur ska ni nå dit? Sedan får man agera efter det.

Man kan inte bara sluta med ett beteende utan att ersätta det med ett nytt. Det är därför det är så viktigt att veta vad man vill, både individuellt och tillsammans. Om man inte vill samma saker från värderingsgrunder såsom att möta varandra vid varandras behov, så kommer det troligen inte att hålla i längden.

Whoever is careless with the truth in small matters cannot be trusted with important matters.

[letgoprincess]
11/23/17, 8:12 PM
#2

Jag vill vara tillsammans med honom men jag vill inte leva i osäkerhet. Det går liksom inte att lösa, känns som jag blir tvungen att göra slut. Kan inte göra det ännu för jag älskar honom. Komplicerat.

OnlineCores
11/23/17, 9:16 PM
#3

Kommer ett liv med honom, vara i osäkerhet om ingenting förändras?

Whoever is careless with the truth in small matters cannot be trusted with important matters.

vallhund
11/24/17, 3:18 PM
#4

Funderat på att gå i psykoterapi för att ta reda på vad du verkligen vill?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

[letgoprincess]
11/24/17, 8:32 PM
#5

Har en obehaglig svartsjuka jag inte kommer över, han sökte vänner via en dejtingsida tror faktiskt inte han flörta med någon han är väldigt ärlig.. men känner mig lurad ilskan går inte bort Men jag har verkligen vart den som orsakat mest problem.

OnlineCores
11/24/17, 9:10 PM
#6

Varför söker han vänner genom en dejtingsida och inte genom normala kanaler? Det är märkligt. Och om han vet att du lätt blir svartsjuk, då är han en fullkomlig idiot. Den drama som han utsätter dig för, den behöver du inte ha i ditt liv.

Om du har svårt för att lita på folk, är det då viktigt för dig att omgivningen är transparent. Är det något du vill?

Whoever is careless with the truth in small matters cannot be trusted with important matters.

Annons:
[letgoprincess]
11/24/17, 9:21 PM
#7

#6 anledningen jag tror honom är för att han har svårt med det sociala och han kommer överens med kvinnor mest, tror han tyckte det var lättare att få kontakt med folk snabbt via en dejtingsajt och -friendzona- sedan dem som skrev, fick se konversationerna och det var verkligen plain allting och inte flörtigt. Extremt märkligt dock håller med och han vet om mina problem med förtroende, och varför riskera mitt förtroende mer om han nu genuint älskar mig? - förstår hur du känner och han saknar empati inför hur jag känner det, tycker inte det finns någon anledning alls till det han gjorde även om det finns fler dejtingsajter än vänsökarsajter. Mitt beteende är inte bra av flera anledningar dock, men vår relation är så märklig åt ena sidan så intensiv och kärleksfull och andra sidan så kan han vara så kall. Och sen händer såna här ”explosiva” saker som honom på en dejtingsida. Vet inte om jag kan göra slut dock älskar honom så.. så fäst vid alla dem bra sidorna som finns, men orkar inte längre. Är rädd för det osäkra.

OnlineCores
11/24/17, 9:35 PM
#8

Ja, men han måste vilja möta dig där du är. Hur kan man älska någon som inte älskar tillbaka? Du fortsätter ducka för frågor om vad det är du vill och du styr om det till det du inte vill. Det blir svårt att gå vidare om du inte har koll på det.

För att älska en annan människa, så måste man först älska sig själv. Och om man har en låg självkänsla som leder till riskbeteenden, så måste bör man rannsaka sig själv.

Whoever is careless with the truth in small matters cannot be trusted with important matters.

Upp till toppen
Annons: