Annons:
Etikettallmän-psykiatri
Läst 2600 ggr
Kajsak389
12/5/17, 7:56 AM

Hatar mig själv..

Vet inte om detta är rätt ställe. Men vet inte vad jag ska göra längre. Jag har alltid varit extremt ful. När jag var 12 fick jag anorexi och stannade i växten och utvecklingen. Nu är jag 18 år, 155 cm lång och heeelt platt. Har inga former alls. Mitt ansikte är så osymmetriskt de kan bli/äckligt och mitt hår är svart och tunt. Mina tänder är gula och växer konstigt åt alla håll. Har aldrig haft vänner och blev mobbad hela grundskolan. Mitt liv är totalt kört. Detta sitter inte bara i mitt huvud, utan jag är verkligen ful. Är så extremt avundsjuk på alla som ser bra ut och börjar seriöst gråta när en fin person går förbi. Vad ska jag göra?

Annons:
Maria
12/5/17, 8:22 AM
#1

Det känns som om du behöver professionell hjälp.

Jag kan slå vad om att det inte är så illa som du beskriver men känner man som du gör så hjälper det oftast inte vad andra säger.

Du behöver få en annan självbild och ta itu med obehagliga känslor som mobbing, avundsjuka med mera och det klarar man oftast inte av på egen hand utan du behöver söka vård.

Har du redan vårdkontakt så ta upp detta eller så vänd dig till din vårdcentral så kan du lotsas vidare.

Här kommer ett litet citat från "Lille Prinsen" av Antoine de Saint Exupery.

"Det är bara med hjärtat man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen."

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

vallhund
12/5/17, 10:18 AM
#2

Hej o varmt välkommen till Psykologi iFokus! Är helt enig med Maria, du behöver professionell hjälp, finns Ungdomsmottagning där du bor? Kan vara ett alternativ till VC.

Var har dina föräldrar/familj varit under din uppväxt? Vad har Folktandvården sagt om dina tänder?

Den mänskliga hjärnan uppfattar inte perfektion/total symmetri som vacker, tvärtom.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Upp till toppen
Annons: