Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen 01. Akuta situationer 02. Allmän psykiatri 03. Allmän psykologi 04. Personliga berättelser 05. Anhöriga 06. Behandling/Medicin 07. Beroende 08. Bipolär sjukdom/Manodepression 09. Depression/Ångest 10. Kronisk smärta påverkar själen 11. Neuropsykiatriskt 12. Personlighetsstörningar 13. Psykoser 14. Schizofreni 15. Stress/Tvångstankar

16. Sömnproblem 17. Tvångsvård/Rättsligt 18. Ätstörningar 20. Dagens fråga 21. Självtester 22. Stödorganisationer 23. Tänkvärt 24. Undersökningar 30. Bok/Filmtips 31. I Media 32. Positiva/Negativa 33. Skratta är nyttigt 34. Utanför ämnet 35. Om sajten/Om iFokus
02. Allmän psykiatri

Totalt omöjligt att bli av med LPT

2017-12-22 05:42 #0 av: Jarl

Hej har haft Öppen LPT i många år!

Men har märkt att det är totalt omöjligt att förvaltningsrätten ändrar beslut!

Och det är nya läkare varje gång

Praxis kan man vårdas med LPT resten av livet!

Akta er för psykiatrin.

Anmäl
2017-12-22 07:16 #1 av: Maria

Försök att tänka som så att LPT är till för dig och för din trygghet och vardag. Se det som en hjälp och en tillgång.

Du måste ju har någon personlig kontakt och då tycker jag att du ska ta upp dina funderingar kring detta.

/Maria

Anmäl
2017-12-22 07:46 #2 av: Jarl

Nej det ända dom gör är att ge en spruta! Och jag känner sprutorna är onödiga.

• Personen lider av en allvarlig psykisk störning.
  • Personen har ett oundgängligt behov av psykiatrisk vård (vården kan ej tillgodoses på annat sätt än genom inläggning).
  • Personen motsätter sig frivillig vård eller att det "till följd av patientens psykiska tillstånd finns grundad anledning att anta att vården inte kan ges med hans eller hennes samtycke".

Jag har sjukdom men bor  hema så jag inte behov av dygnet runt vård. Och jag mottsätter mig inte vården.

Ändå ändras det inte!

Totalt omöjligt att förvaltningsrätten ändrar något.

Har skött mig prickfritt i flera år!

Anmäl
2017-12-23 06:24 #3 av: Farwuq

De sitter inne med mer data och uppgifter än vi, de bedömer kanske att du inte har full sjukdomsinsikt.

Den vilda glädje jag kände när jag var sexton och hittade en oöppnad flaska brännvin i snön vid fotbollsplan, är tyvärr utom räckhåll idag.

V:  för Astrologi & Psykologi M:  för Astronomi, Beroenden, Existens, Filosofi & Finland

Anmäl
2018-07-11 20:06 #4 av: racoon94

Hur länge har du haft Öppen LPT? 

Jag har haft Öppen LPT sedan April 2016. 

Anmäl
2018-07-13 14:07 #5 av: Jarl

Hej det är totalt omöjligt att bli av med bästa chans att gå med på frivillig vård. Men det är ju läkarna som ansöker om fortsatt. Och brukar vara nya läkare hela tiden eftersom det är prövning var 6 månad. Får inte chans att diskutera detta med fortsatt vård eller inte.

Har haft det sen 2013Storgråter

Öppen LPT är ju en ny lag men det är skrämmade eftersom det blir Tvång i hemmet! Alltså medicin tvång.

Anmäl
2018-07-13 14:19 #6 av: Jarl

Alltså LPT är när du är inlagd på en psykiatrisk avdelning! Det brukar var 2 veckor! Och sen prövar att du får åka hem någon helg.

Öppen LPT är när du får vara hemma och äta dinna mediciner och ha kontakt med öppen psykiatrin.

Anmäl