Annons:
Etikettakuta-situationer
Läst 3735 ggr
emeliiiiieee
2018-01-20 18:52

mår bara sämre och sämre

har sedan en våldtäkt i april mått skit med depressioner i omgångar. fick antidepp och mådde fint tills dom sänkte den från 200mg till 50 i en omgång. har sedan dess testat massa olika mediciner men inget hjälper. upplever snarare att jag bara mår sämre och sämre i min depression. Har suicidtankar och planer. Vården tar det på allvar men mår ändå inte bättre. Vad ska jag göra?

Annons:
vallhund
2018-01-20 19:10
#1

Svårt att tycka om dossänkningen av antidepressiva  när du inte skriver vilken sort.

Har du fått hjälp med traumabearbetning? Dvs samtalsbehandling enskilt eller i grupp?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

emeliiiiieee
2018-01-20 19:19
#2

Dom sänkte sertralin. 

Nä det är så lång väntetid

m2studio
2018-01-23 09:04
#3

Normalt man får  hjälp som traumabearbetning som #1 skrev för dig samt det finns Våldtäktsenhet som i samma bana kan hjälpa dig och så vit vet jag om du begära din Psykiater då kommer hen att höja Sertralin dosan från 50 till 100 och sen 150 och kan försätta till 200 också.

Enda saken det behövs göra är att kontakta din psykiater och berätta om att du hade bättre med den där dosan. 

För andra tycker jag att du ska absolut inte bortkastat ditt fina liv för en händelse som utfördes av en väldigt sjuk jä…l som inte förstått vilka konsekvensen du får efteråt och förstörde din normala liv. Istället borde du tänka i det bana att du är en så fint skapelse så att andra människor tycker om dig och behöver dig i livet. 

Ibland vi inte vet hur mycket vi spelar roll i livet för andra och spelar positiv i deras liv och hur mycket vi har värde helt enkelt. 

Depression är mycket jobbigt det vet jag men det går gå bearbeta och blir av med det, så håll ut, var stärk, försök att tänka positiv och hitta inom dig din värde som säkert kommer du blir överskattat av resultatet när du förstör hur mycket du behövs som individ i livet först för dig själv, för andra och för samhälle och hela universum.

Lycka till

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

Patrikperssonoslo
2018-01-28 10:01
#4

Hej emeliiiiieee

Jag vet inte vad jag ska skriva. Att skriva något kan vara krångligt i en sådan situation som du är i. 

Jag kan skriva att jag ägnat mig åt att försöka få bort våldtäkter på arbetsplatser i Norden. 

Norden är ett av dem rikaste områdena i världen och våldtäkt är ett fattigdomsproblem tycker jag. Våldtäkter ingår i krig och svält och är inget som borde finnas i vår värld.

Jag tror att depressionen i ditt fall beror på vrede! Du är arg eftersom du blev dåligt behandlad. 

Men jag har en längre psykologisk nutidsförklaring som jag tänkte formulera här på forumet. Vi får se om jag hinner att skriva en sådan.

OnlineCores
2018-01-28 16:56
#5

Whoever is careless with the truth in small matters cannot be trusted with important matters.

Patrikperssonoslo
2018-01-29 12:04
#6

Hej

Jo, i detta fall ja! 

Jag förmodar då att själva övergreppet orsakat depressionen och inte hennes ärftliga gener. 

Som på detta sätt:

För att orka gå framåt kan man ibland behöva hjälp av läkemedel mot depression. Det är inte märkvärdigare än att en diabetiker behöver insulin. Bakom nedstämdheten kan det finnas nedtryckt ilska som behöver släppas ut.

javascript:nicTemp(**https://www.varkstaden.se/blogg/?p=314** href="https://www.varkstaden.se/blogg/?p=314" rel="noopener noreferrer" target="_blank">);

Problemet är att det finns enorma texter på internet och att man får leta i texten.

Annons:
OnlineCores
2018-01-29 18:10
#7

Jo, men det är inte aggressionen som orsakar depressionen. Du behöver separera på beteenden och symptom.

Depression är en sjukdom (inflammation i hjärnan), och aggression orsakar inte det. Det är mycket mer komplicerat än så.

Whoever is careless with the truth in small matters cannot be trusted with important matters.

Upp till toppen
Annons: