Annons:
Etikettakuta-situationer
Läst 2343 ggr
[Wijnja]
2018-01-29 22:33

Hottar ingen annan lösning än självmord

Funderar på ta självmord så slipper jag all problem

Annons:
Calcifer
2018-01-29 22:44
#1

Det är en väldigt permanent lösning på problem som kanske inte är så permanenta.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Wijnja]
2018-01-29 22:46
#2

Hottar ingen en falsk människa lurade av mig pengar hen betalar inte heller tillbaka

Calcifer
2018-01-29 22:54
#3

Okej, så problemet är ekonomiskt? Be vänner, familj, bekanta om hjälp. Att någon lurat av dig pengar är såklart fult, men kanske blir en läxa till framtida liknande situationer så du inte hamnar där igen?


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[AnimeV4]
2018-01-29 22:55
#4

Om det är så du känner så borde du prata med någon om det.

Utan att vara dömande så verkar du vara en person som väldigt gärna vill hjälpa så många som möjligt, vilket tyvärr kan ställa till det för dig om du hjälper fel personer. Stämmer det?

[Wijnja]
2018-01-29 22:59
#5

Helt rätt puffbuck

[AnimeV4]
2018-01-29 23:01
#6

#5 Då tycker jag att det är hög tid att du tar tag i detta på riktigt. Både du och dina djur far fasligt illa av detta!

Annons:
[Wijnja]
2018-01-29 23:04
#7

Lite sent lösa det

[AnimeV4]
2018-01-29 23:08
#8

Absolut inte. Visst att det kan bli svårt att bevisa att du ska ha pengar av personen, även om en polisanmälan görs, men om du börjar jobba med dig själv kan du förhindra framtida händelser som denna. Annars börjar ju allt bara om och det kanske slutar med att du faktiskt tar livet av dig, vilket är hemskt.

Tänk om någon annan hade skrivit att denne ville ta självmord för att den är för snäll och blir lurad av dumt folk hela tiden. Låter det inte knasigt då, tycker du?

[Wijnja]
2018-01-29 23:10
#9

Blir av med lägenheten jag har ingenstans ta vägen djuren får vara hos mamma

[AnimeV4]
2018-01-30 03:01
#10

Jättetråkigt. Hoppas du får hjälp. Bra att djuren har en plats säkrad iallafall.

[Wijnja]
2018-01-31 08:50
#11

Om hon nu har lurat av mig pengar är det risk hon får fängelse

Calcifer
2018-01-31 09:47
#12

Nja. Det beror lite på. Dels är det väldigt svårt att bevisa att man lånat ut pengar, då andra personen såklart kan hävda att det var en gåva, och dels brukar man inte kunna göra så mycket ändå.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Wijnja]
2018-01-31 10:06
#13

Jag har bevis i på Facebook messenger som jag har tagit klipp i från

Annons:
Calcifer
2018-01-31 10:08
#14

Och personen kan påstå att ni senare pratat ansikte mot ansikte eller i telefon där du sagt "nej det är okej, du kan behålla pengarna". Visst kan du försöka men fängelse kommer de inte få om det inte handlar om bedrägeri och enorma summor och med största sannolikhet kommer polisen inte kunna göra nåt öht.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Wijnja]
2018-01-31 12:32
#15

Finns ju bevis hon har inte fått pengar annars blir hs jag kopplar in då blir det inte roligt

Denna kommentar har tagits bort.
vallhund
2018-01-31 15:35
#17

Jag har väldigt svårt att hänga med o förstå vad du skriver/menar.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

[Wijnja]
2018-01-31 15:41
#18

Det är inte jag som inte kan skriva det är muppen som inte kan stava

Calcifer
2018-01-31 16:06
#19

I vilket sammanhang tar den konversationen plats? Handlar det OM dig? Är det TILL dig? Är det från personen du säger lurat dig på pengar?

Alltså, lånar man ut pengar till folk och de inte betalar tillbaka så är det inget polisen kan göra något åt. Sen att man känner sig lurad och arg är självklart. Jag har själv lånat ut och inte fått tillbaka. Men polisen kan som sagt inte göra nåt. Det finns t:ex folk på facebook som "säljer" varor, får pengar, skickar aldrig något, och skyller på posten, skyller på att de varit sjuka, skyller på det ena och det andra och sen blockerar de som klagar. Väldigt, väldigt sällan blir ens de dömda för något, och då ska det handla om stora summor. Inte typ att man tjänat 100:- på att "sälja" nåt som man aldrig hade till att börja med. För det är så extremt svårt att bevisa vem som talar sanning, vad som hänt, vad man kommit överens om, till den nivå att personen alltså kan dömas för nåt.

Sen tycker jag faktiskt du ska redigera bort namnet som står med på din bild. Nu vet ju inte jag om det är den person du pratar om eller någon vän till dig som pratat med dem - men oavsett så tycker jag inte namnet ska finnas med då vi enbart har ditt ord kring detta och det tyvärr finns människor som skulle kunna "ta saken i egna händer", så att säga, och försöka kontakta denna människa med väldigt fula avsikter i åtanke.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Wijnja]
2018-01-31 16:15
#20

Kommer inte ta bort bilden hon får stå för det hon har skrivit

Annons:
vallhund
2018-01-31 16:16
#21

Jag tog bort inlägget o kommer att göra det igen om du inte redigerar bort namnet.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Calcifer
2018-01-31 16:19
#22

Men hon har inte skrivit det HÄR och kan alltså inte försvara sig, samt att du lagt ut personens RIKTIGA namn. Jag gissar på att du inte skulle uppskatta om någon la ut ditt riktiga namn, dessutom med en fb bild som gör din profil lätt att hitta, tillsammans med en historia om hur elak du är. Sann eller inte, så lär du inte uppskatta det, eller hur? Det handlar inte om att stå för det man sagt eller inte, det handlar om att respektera människors privatliv. Någon spred mitt riktiga namn och min adress för några år sen tillsammans med en påhittad historia och jag fick dödshot. Knappast roligt.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Upp till toppen
Annons: