Annons:
Etiketterpersonlighetsstörningarborderline
Läst 1186 ggr
eirwen
2/7/18, 4:22 PM

Svårt med det sociala i ny utbildning

Jag har en riktigt dålig dag. Den började helt okej, ganska glad för att vara mig men efter skolan så dippade jag totalt. Jag trodde att jag hade ”connectat” med några i min klass. Började i början på januari på universitetet. Men nu känns det som att jag gjort eller sagt någonting. Det känns som att folk har svårt för mig. Jag har försökt att vara framåt och sådär, även fast jag har social fobi, men jag får uppenbarligen inte någonting ut av det. Här kommer mitt svart vita tänkande in. Om jag inte får ut någonting av det, varför ska jag ens försöka? Jag kan lika gärna bara sköta mitt och prata med folk när det behövs i skolarbete. Har ni haft liknande känslor? Hur har ni hanterat dom?

Värd för https://socialtarbete.fria.ifokus.se och medarbetare på Psykologi ifokus.

Annons:
vallhund
2/7/18, 4:38 PM
#1

Du har ju inte gått där så länge, personligen skulle jag hålla mig neutralt avvaktande o se om något växer fram, t ex via grupparbeten.

mvh

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

[Wijnja]
2/7/18, 5:08 PM
#2

Jag hade superroligt under undersköteske utbildningen

OnlineCores
2/7/18, 7:19 PM
#3

Jag känner igen mig väldigt mycket. I mitt fall tror jag det handlade mycket om min personlighet. Jag upplevde att man skulle vara framåt och social för att passa in. Men grejen med det "sociala" som jag uppfattade, var egentligen aldrig något för mig. Nu har jag insätt att jag kan vara social på mitt egna sätt. Det gör också att jag inte söker uppmärksamhet så som jag har gjort tidigare.

"Jag kan lika gärna bara sköta mitt och prata med folk när det behövs i skolarbete."

Ja, det kan du göra om du vill. Har du en bild av hur man är, när man är social? För att den sociala statusen kan vara överskattad. Det kan också vara så att man har en bild som man försöker anpassa sig till.

Whoever is careless with the truth in small matters cannot be trusted with important matters.

Upp till toppen
Annons: