Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1260 ggr
[[minidream]]
2/14/18, 5:23 AM

Lämnad - Samtidigt inte? Lång text.

Detta är väldigt svårt att ta upp på ett sätt som inte låter förvirrande så ska försöka hålla det kort och mer simpelt.

För över ett år sedan träffade jag min pojkvän som bodde i ett annat land vi blev dökära och kunde inte klara av avståndet, under året som gick gjorde vi mer än många par gör tillsammans på år.. intensivt.. (åkte fram och tillbaks mellan länderna) upptäckte saker m.m men det har inte vart problemfritt jag har en del problem och han med så vi har börjat bråka mer och mer men vår kärlek har vart större än det så vi har inte velat ge upp, inte hittills? 

Han hade vart på besök här i veckor när jag vakna upp och han åkt, utan att säga hejdå! jag trodde att detta var slutet på vår relation.. han skulle aldrig kontakta mig igen. Men sen skrev han ett meddelande som förklarade allt,( typ direkt när han landa) han skrev att vi var fortfarande ihop han är i sitt hemland nu det blev för mycket bråk och hade han berättat för mig att han måste lämna hade jag blivit hysterisk..och jag hade bett han sticka i ren ilska innan så jag är OK med hans förklaring…

MEN han säger att han älskar mig att vi fortfarande är ihop men han vill inte prata om att ses igen, inte ens gå in på ämnet.. han säger det fortfarande är för smärtsamt, vi hade någon liten kort dialog om att eventuellt ses till sommaren.. han var OK med det att komma en vecka tills han satte ner foten rejält och sa att han vill inte ens prata om att eventuellt ses! inte på länge.. han  behöver tid att "läka" han sa också att jag måste försöka göra något för att tänka mindre på honom…

Samtidigt ger han mig dubbla signaler genom att vara precis som förut emellanåt säga hur mycket jag betyder, han är en VÄLDIGT ärlig person han hade bara sagt han ville göra slut om han ville det.. så det är inge spel från hans sida.

Men för att ha en relation måste man ses, jag är förkrossad jag har inga vänner eller familj.. jag förlitade hela mig på denna människan.. jag levde mitt liv för honom. 

Behöver tips? Mina tankar nu är att ge honom tid och kanske ta upp detta igenom om en månad då saker fått sjunkit in lite och beroende på respons gå därefter - hur hade ni gjort? 

Jag kommer inte göra slut.. inte så länge det är en möjlighet för oss att ses igen, jag älskar denna människa över allt.. men ibland kanske man inte har något val.

Annons:
vallhund
2/14/18, 10:40 AM
#1

Vad får du ut av denna relation?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Farwuq
2/14/18, 12:53 PM
#2

Jag hade »fimpat«, en relation ska funka och bygga på ömsesidig respekt, förtroende och kärlek.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

OnlineCores
2/14/18, 5:53 PM
#3

Upplevde du att du blev kär i honom innan ni träffades?

Whoever is careless with the truth in small matters cannot be trusted with important matters.

[[minidream]]
2/15/18, 3:54 AM
#4

Ja #3

#1 och #2 det börjar ju fallerera… och jag börjar fundera mer o mer vad jag får ut av den men älskar honom svårt att lämna, säkerheten..

Men kan ngn gissa på varför han säger de där om tid me o ses men samtidigt verkar faktiskt vilja ses o ha kvar mig.. känns så dubbelt.

OnlineCores
2/15/18, 5:25 PM
#5

Denna mening är väldigt talande:

"Men för att ha en relation måste man ses, jag är förkrossad jag har inga vänner eller familj.. jag förlitade hela mig på denna människan.. jag levde mitt liv för honom."

T.ex. "Men för att ha en relation måste man ses" stämmer till viss del. Om det ska vara en kärleksrelation så måste man nog ses regelbundet, eftersom kärlek är lukt.

Det är normalt att kunna uppleva värme i en relation på internet, men det är inte kärlek som många yngre tenderar att blanda ihop med självförtroende. Det kan bero på att man får självförtroende när man berättar vad man känner och det kan också börja pirras i magen av glädje, kanske till och med dås i huvudet. Det kan också bero på att man känner trygghet och att man fyller ett tom-hål, och att det är lite som en pappaform.

".. jag levde mitt liv för honom." Du är värd mer än så. Jag noterar också att du använde ordet levde istället för lever. Du kanske redan har svaret?

Whoever is careless with the truth in small matters cannot be trusted with important matters.

Upp till toppen
Annons: