Annons:
Etikettallmän-psykiatri
Läst 2565 ggr
[Jarl]
2018-03-01 02:48

Vafan ska man inte få ha ett privat liv?

Vafan ska man inte få ha ett privat  liv i detta land eller??

Vad fan ha jag gjort?

Jag har aldrig skadat någon!!

VAFAN ÄR DET MED DETTA ÖVERVAKAR SAMHÄÄLLE:(😭😭😭

Annons:
Emo
2018-03-01 07:14
#1

Vissa saker kan man undvika. Ett betalkort eller till och med ett rabattkort, som du använder när du handlar gör att du får reklam om just sådana varor du redan köpt.
En registrerad mobiltelefon minskar också privatlivet liksom om du har din privata mobiltelefon påslagen utanför hemmet.
Vad man skriver på nätet ses av många och som du ser skriver jag under mitt eget namn, som jag är ensam om i Sverige. Det gör att jag inte vill avslöja fel saker för vem som helst.
Det har länge förvånat mig att en del berättar så mycket privat på iFokus.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Farwuq
2018-03-01 07:31
#2

Jag vägrar Facebook, varför ska man ha något sådant och skriva om sitt privata liv så andra kan se.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Lona
2018-03-01 07:49
#3

#2, Jag håller delvis med (och hur intressant är det att veta vad ens arbetskamrat åt till lunch eller ”skulle se ut som motsatta könet” - det finns massa fåniga ”tester”), samtidigt är det ett bra sätt att hålla kontakt med folk, tycker jag. Det är bara mina vänner som kan se vad jag skriver, mina foton och så vidare och jag har återupptagit kontakten med vänner sedan skoltiden. Med social ångest kan just den biten vara väldigt jobbig, nu kan vi ”umgås” lite lättsamt på nätet utan att jag behöver braka ihop ;-) . Sen fattar ju jag också att FB ”äger” det jag skriver och lägger upp, men det gör mig faktiskt ingenting. Jaha, mitt telefonbolag och affärskedjorna där jag är medlem vet ungefär var jag har varit och vad jag handlat - so what? Hellre det som jag VET att de kan se än mina påhittade dolda kameror i garderoben, liksom… TS; det är ju inte så lätt i dagens samhälle (minst sagt!) men att betala allt kontant ger ju lite mindre övervakning. Likaså att lämna mobilen hemma om du inte behöver den med dig om du ska ut, eller åtminstone ha den helt avstängd. Det är ju faktiskt inte så länge sedan som det inte gick att få tag på folk när de inte var hemma… Antar att du redan har tänkt på de här sakerna dock!


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Maria
2018-03-01 09:33
#4

Ett exempel är att jag nyligen för första gången köpt ett par skor via nätet och vips så dyker det upp skoreklam heeela tiden.

Skillnaden är kanske att jag inte bryr mig, för vem är intresserad av att en "tant" i Göteborg köpt ett par skor, mer än olika företag som vill sälja?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

vallhund
2018-03-01 13:01
#5

Snälla Jarl, skriv i den dolda tråden som vår Sajtvärd öppnat för dig!

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

[Jarl]
2018-03-02 07:19
#6

Går inte att vara anonym längre!

Skulle göra vad som hällst för att bo långt borta i en stuga och leva ifred!

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Honestyisdead
2018-03-31 06:06
#8

6 Vad hindrar dig?

Honestyisdead
2018-03-31 06:52
#9

man skriver ju vad man vill. varför många delar med dig av sitt liv är för att många gillar att se barnen växa upp, s helt enkelt hänga med i svängarna. vad är skillnaden här? många visar bilder från sin vardag och berättar om den om besvär med kroppen om goda nyheter mm facebook är inte = berätta om ditt liv man kan läsa hela dagarna kolla bilder diskutera med folk som har samma inttessen i grupoer som här bara det arr grupperna kan vara väldigt stora. man kan spela spel man kan chatta och ringa videosamtal gratis så fort du har wifi. fantastiskt tycker jag. nyheterna är snabba på facebook får du veta allt först. enormt hur fort saker kan spridas och på facebook kan du välja att ha e enda vän som ser vad dy skriver,blockar du någon ser du ingenting från den. inte inlägg heller.

Calcifer
2018-03-31 09:29
#10

Å andra sidan är facebook faktiskt känt för att de lagrar en förbannad massa information om sina användare. Som visserligen inte sprids hur som helst, det är paranoia, men den lagras fortfarande och finns alltså tillgänglig för vissa personer.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Geru
2018-03-31 12:42
#11

Alltså, om man stör sig på informations insamlingen så kan man alltid jobba emot det. Det går att skaffa VPNer, webbläsartillägg som inte ger ut information, och så vidare. Sen gäller det ju att läsa dessa avtal som alla bara accepterar rakt av.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

[Jarl]
2018-03-31 17:16
#12

Jag suger på datorer!

#10 Roligt att du säger det cambridge analytica llc vart just anmäld för att get ut 50miljoner användare konton och manupulerat dom till val fördelar med trump.

Dom har gjrot det i 12 val eller något!

Calcifer
2018-03-31 17:21
#13

#12 Och vad har det med min kommentar att göra????????


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
[Jarl]
2018-03-31 17:23
#14

Läs engång till "Som visserligen inte sprids hur som helst, det är paranoia"

Calcifer
2018-03-31 17:37
#15

#14 Jag har inte minnet av en guldfisk, jag är medveten om vad jag skrivit.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Jarl]
2018-03-31 17:43
#16

Så varför säger du att det är parnoja

http://www.bbc.com/news/technology-43465968

Calcifer
2018-03-31 17:51
#17

Jag tänker inte ge mig in i någon löjlig karusell med dig igen. Tack och hej.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Jarl]
2018-03-31 17:55
#18

Okej tack o hej

m2studio
2018-04-02 15:27
#19

Vad var felet med inlägg # 7 som ni tog bort? om ens inlägg borde man man få en förklaring varför så att man förstå vad var för felet!!

Vänligen kopiera inlägget och skicka till mitt privat PM.

Tack

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

Emo
2018-04-02 16:03
#20

#19 Det var inte ditt inlägg.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Annons:
m2studio
2018-04-04 08:38
#21

Tack, det visste jag inte.

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

Upp till toppen
Annons: