Annons:
Etikettakuta-situationer
Läst 2184 ggr
emeliiiiieee
3/23/18, 4:54 PM

extrem ångest

har sån jävla ångest rent ut sagt. blev våldtagen igen i onsdags. nu håller jag på att gå sönder pga ångesten. vet inte vad jag ska göra, vill helst bara ta livet av mig för ångesten håller på äter upp mig känns det som. har tabletter mot ångest som inte hjälper ett dugg.

Annons:
Maria
3/23/18, 5:10 PM
#1

Har du polisanmält till att börja med så att allting går rätt väg så att säga och blev du ordentligt undersökt?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

emeliiiiieee
3/23/18, 5:29 PM
#2

Har inte polisanmält. Skedde på en fest

emeliiiiieee
3/23/18, 5:50 PM
#3

känner inte personen som gjorde det

Maria
3/23/18, 5:55 PM
#4

Jo men om det var en fest spelar väl ingen roll. Någon annan på festen kanske vet vem det var. Ett brott har ju begåtts och det kan kanske hjälpa dig i din chock att få det anmält.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

emeliiiiieee
3/23/18, 6:18 PM
#5

Är uppe på psyk nu då jag tänkte ta livet av mig. Ska prata med läkaren och isåfall be om stöd att anmäla för kommer inte klara av det själv

Maria
3/23/18, 6:24 PM
#6

Gör det. Har inte läkaren redan tagit upp det? Eller har du kanske inte talat om det?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
MonicaLagerquist
3/23/18, 6:35 PM
#7

Kram.

Hoppas att du får hjälp nu och stöd att anmäla våldtäkten

Stolt ägare till fem La permer

emeliiiiieee
3/23/18, 6:39 PM
#8

Nä är väntetid på några timmar så får inte träffa läkaren förrän senare ikväll.

MonicaLagerquist
3/23/18, 6:47 PM
#9

#8 Men nu är du på plats och får hjälp. Även om det tar lite tid.

Stolt ägare till fem La permer

emeliiiiieee
3/23/18, 8:31 PM
#10

Fått prata med läkaren nu. Blir inlagd på avdelning så hinner jag fundera på om jag orkar anmäla eller inte. Ska även få starka tabletter mot ångest, känns lite bättre nu. Ett steg i taget

emeliiiiieee
3/23/18, 10:05 PM
#11

Men har insett att det blir väldigt svårt att anmäla nån jag inte ens vet vem det är. Så blir nog ingen anmälan

Maria
3/24/18, 6:25 AM
#12

#11 Men det var ju på en fest. Någon annan som var där vet kanske vem personen är.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

m2studio
3/24/18, 10:32 AM
#13

Vilka är dina medicinerna mot ångest? Vilka doser ta du? Tar du andra mediciner?

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

Annons:
emeliiiiieee
3/27/18, 4:15 PM
#14

#13 Har truxal och theralendroppar 3 ggr per dag. 1ml theralen. Sen har jag även fått sobril får att få bort den värsta ångesten. Äter även antidepressiva.

m2studio
3/29/18, 10:48 PM
#15

#14 av: emeliiiiieee

Eftersom du inte skrev att ångesten du har är värst på dag eller kväll, så känns att Stesolid kan vara bättre än Sobril som du tar. det är starkare. 

Det kan vara svårare att din läkare skriva Stesolid som faktiskt passar för båda kväll och dag, men prata med Hen och kanske hen går med att testa den på dig.

Lycka till

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

Denna kommentar har tagits bort.
emeliiiiieee
3/31/18, 10:10 AM
#17

#13 ångesten är värst på kvällarna och nätterna. Dagarna går bra sålänge jag försöker hitta på något att göra. 

Har läkarsamtal på tisdag igen. ska försöka få utskrivet stesolid.

m2studio
3/31/18, 10:14 AM
#18

Bra. Jag hoppas att allt går bättre för dig.

Lycka till.

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

Upp till toppen
Annons: