Annons:
Etikettallmän-psykologi
Läst 1461 ggr
Dibiy
3/26/18, 7:37 PM

Det tar aldrig slut

Hej. Är en tjej på 15 år. Har sen jag var 10 lidit av psykisk ohälsa, blir bara värre och värre. Har inga vänner och inte haft på 4 år, går i specialklass. Får panikattacker bland folk. Har testat 100 olika mediciner och gått till alla psykologer som existerar. Har bott på bup flera gånger. Kan inte sova trots sömnmediciner och vaknar varje natt av syner och känslan av att kvävas. Känner mig för ful för att gå utanför dörren. Ligger i sängen hela dagarna och vill bara att livet ska ta slut. Försökte ta livet av mig när jag var 11 och 14 men blev pumpad. Vad är det för fel på mig? Kan falla ihop på golvet och bara skrika och slå i allt jag ser. Skakar när jag ser människor. Minns inte en dag (helt ärligt) på 4 år jag somnat utan att gråta mig till sömns. Kommer jag någonsin få ett normalt liv? Varför händer detta mig? Vad ska jag göra? Alla säger att det blir bättre, vet inte vad jag ska tro på längre.

Annons:
_Fisken
3/26/18, 7:45 PM
#1

Otroligt tråkigt. Är verkligen ledsen för din skull.

-Aida-
3/26/18, 8:09 PM
#2

Beklagar verkligen att du mår så dåligt som du gör.
Att saker blir bättre brukar man säga för att de generellt sätt blir bättre med tiden även om de kanske inte märks alla gånger.
Har du provat meditation till exempel? Du kanske kan se på en youtube video om vad meditation gör för kroppen när man bara gör de 10 minuter per dag. Kan göra underverk för kroppen och måendet.

_Fisken
3/26/18, 9:01 PM
#3

Endera dagen hittar du en medicin som hjälper. Kanske en annan läkare kan se på det på ett annat sätt?

m2studio
3/29/18, 11:00 PM
#4

Jag har set ett fall liknande dig, och tjejens psyke är åter ställd och har hälsan. Det hon gjorde var att accepterat och umgås med en person, bara ett enda person som har varit i hennes skor länge och dem delade erfarenheter genom att prata om problemet som de hade samma och hur Hen har gått genom.

Jag har inga kontakt med henne längre med enda hon gjorde var det PLUS alla  mediciner och läkarbesök förstå.

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

Denna kommentar har tagits bort.
SoeN
4/8/18, 9:27 PM
#6

Det låter ju fruktansvärt! Finns det vuxna runt dig som kan hjälpa dig? Vad säger dem om din situation? Ingen låter väl det hela bara bero?

Annons:
ks172
5/4/18, 5:12 PM
#7

Man är less och höra att blir bättre sen, jag förstod det inte iallafall. De där känslorna man har, det är väldigt svårt och komma ut från det där. Vad jag ville då jag hade min depression var att nån skulle förstå vad jag gick igenom speciellt min familj men de såg min depression och gjorde nada. En person kan förändra ens hela liv. Medicinen jag tog hjälpte mig inte, psyket gjorde inte så mycket heller. Det här måste man prata face to face för att kunna förklara och hjälpa till. Av mina egna erfarenhet så finns ljuset, att bli bättre och må bra.


Upp till toppen
Annons: